کد خبر : 313452
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
-

افت سطح سواد کودکان

افت سطح سواد کودکان

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با استناد به نتایج آزمون بین المللی پرلز و افت سطح سواد کودکان، اذعان کرد: برای رسیدن به میانگین جهانی و افزایش شناخت دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های پیرامون، توسعه فرهنگ کتابخوانی ضرورت دارد.

به گزارش عصرقائم، طرح تجهیز کتابخانه کلاسی با عنوان «یار مهربان» در دبستان «حضرت» از روستای قرمز تپه شهرستان پاکدشت به صورت همزمان با ۳۲ مدرسه از ۳۲ استان کشور کلید خورد.

در این مراسم که با حضور مسئولین ارشد شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد؛ نجفی، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اظهار کرد: این طرح با هدف اجرای صحیح برنامه درسی و اهداف سند تحول بنیادین و تحقق تربیت تمام ساحتی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های معاونت آموزش ابتدایی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی در توضیح مراحل اجرایی این طرح افزود: کتب منتخب با بررسی تعدادی از کتاب‎های حوزه کودک و با توجه به اهداف و رویکردهای برنامه درسی دوره اول و دوم ابتدایی، متناسب با ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت توسط یک تیم ارزیاب و با همکاری معاونت پرورشی، تربیت بدنی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتخاب شدند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی با استناد به نتایج آزمون بین المللی پرلز و افت سطح سواد کودکان، اذعان کرد: برای رسیدن به میانگین جهانی و افزایش شناخت دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های پیرامون، توسعه فرهنگ کتابخوانی ضرورت دارد.

نجفی افزود: چشم انداز اجرایی این طرح در سه مرحله، طی سه سال تحصیلی (۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴) و در کلیۀ کلاس‌های دورۀ ابتدایی است که درگام دوم مناطق روستایی، عشایری و مرزی (تعداد ۱۲۶ هزار ۵۲۲ کلاس درس) مدنظر قرار دارد که در این راستا کمک خیرین، سازمانها و نهادها یاری رسان ما خواهد بود.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی در تشریح برنامه اجرایی طرح اظهار کرد: اختصاص ۱۵تا۲۰ دقیقه به مطالعه (۲ کتاب در ۳ روز هفته، در کلاس درس فارسی) و استفاده از روش‌های صامت خوانی، خواندن کتاب با لحن مناسب توسط معلم و یا یکی از دانش‌آموزان و بحث و گفتگو در رابطه با موضوع کتاب مورد تاکید است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نجفی بازآفرینی یک داستان توسط دانش‌آموزان، خلاصه‌نویسی کتاب، تبدیل داستان به نمایش، نقاشی برداشت‎های دانش‌آموزان از داستان، تهیۀ درخت مطالعه در کلاس درس و راه‌های خلاقانه دیگر را که به انتخاب معلم است نیز از دیگر اقدامات مناسب برای ارتباط گرفتن کودکان با کتاب معرفی کرد.

وی در پایان گفت: انتظار می‌رود مطالعۀ روزانۀ کتاب علاوه بر تحقق اهداف برنامه درسی و تقویت مهارت خواندن، باعث ارتقای سطح فرهنگ، دانش و مهارت گردد و رشد زبانی، عاطفی، شخصیتی و اجتماعی را برای فرزندانمان به همراه داشته باشد.

افت سطح سواد کودکان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 8 =