کد خبر : 313272
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
-

موسیقی نواحی باید از جشنواره‌ای شدن بگذرد و برای مردم نواخته شود

موسیقی نواحی باید از جشنواره‌ای شدن بگذرد و برای مردم نواخته شود

چهارمین شب از جشنواره موسیقی نواحی در حالی به روی صحنه رفت که اختتامیه آن به خاطر برنامه ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک شب زودتر برگزار شد اگرچه که هنوز یک شب از برنامه‌های جشنواره باقی مانده بود!

به گزارش عصرقائم، اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی که یک روز پیش از موعد برگزار شد، با تاخیری طولانی مدت آغاز شد، تا حدی که عده‌ای از هنرمندان حاضر در بیرون سالن به نواختن و رقصیدن برای تماشاچیان منتظر پرداختند که اتفاقا لحظات فرح‌بخشی را هم رقم زد.

در نهایت به جمعیت زیادی که برای تماشای هنرنمایی هنرمندان نواحی آمده بودند، اجازه ورود به سالن داده شد که پس از گذشت مدتی محمدمهدی اسماعیلی، محمود سالاری، محمد الهیاری و دیگر همراهان که سه ردیف از صندلی‌های سالن تنها به آنها اختصاص داده شده، بود وارد سالن شدند.

پس از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد، گروه دو تار نوازی به روی صحنه آمد.

محمد رعیت مدیر کل ارشاد استان گلستان در ابتدا بیان کرد: موسیقی اقوام ایران یک ظرفیت بزرگ و عظیم است که هنوز حرف نگفته دارد. ما مدیران وظیفه داریم بیشتر به آن توجه کنیم و نباید بگذاریم فراموش شود. این موسیقی جاری است و این وظیفه را برای هنرمندان ایجاد می‌کند که بخوانند و بسرایند و خلق کنند.

وی تاکید کرد: موسیقی نواحی باید از جشنواره‌ای شدن بگذرد و برای مردم نواخته شود همانطور که وزارت فرهنگ تاکید دارد که مردم باید رایگان از آن استفاده کنند.

به گفته وی، موسیقی نواحی باید ثبت و ضبط شود تا در آینده غم نداشتن آن را نداشته باشیم. ما حسرت نشنیدن و ندیدن هنر بسیاری از هنرمندان بزرگ را داریم و نباید این حسرت را برای نسل آینده بگذاریم.

مدیرکل ارشاد گلستان تاکید کرد: معطوف کردن جامعه علمی و پژوهشی به موسیقی نواحی باید صورت بگیرد و در دانشگاه‌ها به این هنر متعالی بیشتر توجه شود. باید از هنرمندان این حوزه حمایت مالی و معنوی شود. هنرمندانی که تجربه شرکت در جشنواره‌های داخلی و خارجی را ندارند اما گنجینه‌ای در دل دارند که لازم است نشان درجه یک هنری را دریافت کنند که البته رایزنی‌هایی برای آن صورت گرفته است.

پس از اعلام نفر بعدی سخنرانی، تماشاچیانی که از قبل به علت تاخیر پیش آمده گویا خسته شده بودند و برای شنیدن و دیدن اجراها آمده بودند تصمیم به ترک سالن گرفتند.

موسیقی نواحی باید از جشنواره‌ای شدن بگذرد و برای مردم نواخته شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =