کد خبر : 313060
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

کدام رشته‌های ورزشی بیشتر دچار بیماری عفونی می‌شوند؟

کدام رشته‌های ورزشی بیشتر دچار بیماری عفونی می‌شوند؟

ورزش طولانی مدت و خیلی شدید موجب افزایش احتمال ابتلای افراد به عفونت‌های جزئی می‌شود و باید بدانیم که عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، شایع‌ترین نوع عفونت در جمعیت ورزشی به شمار می‌رود.

به گزارش عصرقائم، انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد و به هیچ وجه نباید چه در زمان شیوع ویروس‌هایی که اپیدمی می‌شوند یا در زمانی که با آلودگی هوا روبرو هستیم از ورزش غافل شد.

مطالعات و تحقیقات مختلف ثابت کرده‌اند که انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد و از این رو خطر ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد.

با این وجود شواهد و مدارکی قوی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزشکارانی که به طور منظم و طولانی تمرینات خیلی شدید انجام می‌دهند، بیشتر از حالت عادی دچار عفونت‌های جزئی و خفیف به ویژه عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی می‌شوند؛ این امر به ویژه در ورزشکاران استقامتی مانند دوچرخه سواران، دوندگان و شناگران مشهود است.

در عین حال خطر ابتلا به عفونت‌های جزئی و خفیف به ویژه عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی در هر ورزشکاری با حجم تمرین بالا یا ریکاوری نامناسب و کوتاه دیده شود و این عفونت‌ها می‌توانند عملکرد تمرینات و یا رقابت را به خطر بیاندازند.

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، شایع‌ترین نوع عفونت در جمعیت ورزشی است و به طور کلی، انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط با افزایش سطح ایمنی و مقاومت در برابر چنین عفونت‌هایی همراه است در حالی که حجم زیاد تمرین یا مدت طولانی یا خیلی شدید ممکن است این خطر را افزایش دهد.

در نهایت توصیه می‌شود افراد سالم و بدون بیماری زمینه‌ای، حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش هوازی با شدت متوسط را جهت بهبود سیستم ایمنی خود انجام دهند و از انجام تمرینات با شدت بالا و طولانی مدت اجتناب کنند.

کدام رشته‌های ورزشی بیشتر دچار بیماری عفونی می‌شوند؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 7 =