کد خبر : 313014
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
-

ریاست جمهوری عراق: برخی طرف‌ها در مورد سفرهای الرشید جنجال ایجاد کرده‌اند

ریاست جمهوری عراق: برخی طرف‌ها در مورد سفرهای الرشید جنجال ایجاد کرده‌اند

ریاست جمهوری عراق امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از بازگشت «عبداللطیف الرشید» از نشست سران کشورهای عربی در الجزایر و نشست شرم‌الشیخ مصر، «برخی طرف‌ها که برای عراق خیر و صلح نمی‌خواهند، برای بد جلوه دادن موفقیت‌های این دو سفر جنجال ایجاد کردند».

به گزارش عصرقائم، به نقل از الفرات نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق با اشاره به دیدارهای اخیر رئیس جمهور این کشور در نشست شرم‌الشیخ مصر و نشست سران اتحادیه عرب در الجزایر اظهار داشت، طرف‌هایی که برای عراق خیر و صلح نمی‌خواهند، سعی کردند در مورد این دو سفر سردرگمی و نوعی جنجال ایجاد کنند.

در این بیانیه تأکید شده که مواضع عراق در بیان سیاست مبتنی بر احترام به منافع مشترک و پایبندی به مسائل اصلی و در رأس آنها مسئله فلسطین به صراحت و آشکارا بیان شد و مورد تقدیر محمود عباس، رئیس فلسطین قرار گرفت.

بر اساس این بیانیه، همه سران کشورهای دوست در دیدارهای خود با رئیس جمهور عراق بر اهتمام خود به جایگاه و اثرگذاری عراق در منطقه و جهان تأکید کردند و رئیس جمهور نیز از این مواضع قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده که صدور این بیانیه برای احترام به افکار عمومی جهت اطلاع از واقعیت و نه درگیر شدن در شایعه‌پراکنی‌ها و حرف‌های بیهوده است.

ریاست جمهوری عراق: برخی طرف‌ها در مورد سفرهای الرشید جنجال ایجاد کرده‌اند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 7 =