کد خبر : 312921
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

تملک یک باغ شخصی برای استفاده تهرانی‌ها

تملک یک باغ شخصی برای استفاده تهرانی‌ها

باغ شخصی گل عزیز با پیگیری‌های شهرداری منطقه ۱۰ به متراژ ۴۹۱۸ مترمربع تملک شد و به زودی مهیای استفاده شهروندان می‌شود.

به گزارش عصرقائم، مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ با اعلام این خبر گفت: با توجه به بافت فرسوده و تراکم جمعیتی بالا و کمبود سرانه‌های خدماتی، رفاهی و فضای سبز طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش سرانه‌ها، برابر توافق به عمل آمده، باغ عزیز از باغات قدیمی منطقه مورد تملک قرار گرفت.

وی با بیان اینکه باغ عزیز مساحتی به میزان ۴۹۱۸ مترمربع دارد، اظهار کرد: با عنایت به چشم‌انداز برنامه‌های آتی و همچنین رفع مشکلات حقوقی و تملک باغ‌های شخصی، باغ عزیز با بیش از چند دهه قدمت از طریق اعمال ماده ۹ لایحه قانونی نحوه تملک املاک واقع در طرح تملک و فضای سبز خریداری شده و با فرایند انجام شده روند در اختیار قرار گرفتن آن در دستورکار قرار دارد.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز عمومی در منطقه اظهارکرد: منطقه ۱۰ متأسفانه با کمبود در حوزه فضای سبز عمومی روبه‌روست. این در حالی است که این منطقه پرتراکم‌ترین منطقه شهری در تهران است اما سرانه فضای آن به ازای هر ۱۰۰ نفر، ۲.۷ متر است.

اخ الصنایع با بیان اینکه مدیریت شهری با توجه به ویژگی‌های منطقه ۱۰، رویکرد خود را در حفظ، حراست، تقویت و توسعه فضای سبز قرار داده است، تصریح کرد: شهرداری منطقه ۱۰ برای افزایش سرانه فضای سبز عمومی و همچنین افزایش خدمات‌رسانی و رضایتمندی شهروندان، تملک چند باغ باقی مانده در سطح منطقه از جمله باغ جعفریان را نیز که باغ شخصی است در دستورکار قرار داده که در آینده‌ای نزدیک نیز آنها هم به تملک درمی‌آیند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، باغ عزیز در محله سلیمانی ناحیه یک واقع شده است و در حال حاضر، به منظور افزایش سرانه فضای سبز و خدمات‌رسانی به شهروندان، سیر مراحل اداری طراحی و کاربری آن در دستورکار قرار دارد.

تملک یک باغ شخصی برای استفاده تهرانی‌ها

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 6 =