کد خبر : 312794
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
-

موتورسیکلت‌های تهران جای پارک ویژه می‌گیرند

موتورسیکلت‌های تهران جای پارک ویژه می‌گیرند

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک از اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در حاشیه معابر خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سید حسین حسینی نژاد در گفت‌وگو ، با اعلام خبر اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پیاده‌رو و معابر، گفت: به صورت پایلوت چند معبر در مناطق مختلف تهران انتخاب شد تا طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در آن اجرا شود که براساس این طرح پایلوت، خیابان‌های جمهوری و طالقانی انتخاب شدند و در این معابر  فضای پارک خودرو را حذف کرده و با نصب نرده فلزی و خط کشی، محل توقف موتورسیکلت‌ها را در کنار خیابان مشخص کردیم.

وی افزود: اجرای این طرح در معابری که به صورت پایلوت انتخاب شده، سبب شده است که موتورسیکلت‌ها از سطح پیاده رو پاکسازی شده و بطور منظم در حاشیه معبر مستقر شوند که این کار علاوه بر برقراری نظم باعث افزایش امنیت نیز شده است.

حسینی نژاد با بیان اینکه در ۲ منطقه این طرح به صورت پایلوت اجرا شده و با توجه به موفقیت آمیز بودن آن و رضایت مردم، از معاونت حمل و نقل ۲۲ منطقه درخواست کردیم که معابرشان را که پتانسیل اجرای این طرح را دارد، معرفی کنند تا ساماندهی موتورسیکلت‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: وقتی برای موتورسیکلت‌ها جای پارک تعبیه شود تردد عابرین در پیاده رو تسهیل می‌شود و در حاشیه معبر سواره رو، موتورها به صورت منظم پارک می‌شوند. چرا که بعضا دیده شده در برخی معابر آنقدر موتور در پیاده رو پارک شده که عابر پیاده ترجیح می‌دهد که از مسیر سواره رو حرکت کند که این مسئله خطرزا است.

وی با بیان اینکه در این طرح موتورسیکلت‌ها به جای پیاده رو در حاشیه خیابان آنهم با نظم و ترتیب مستقر می‌شوند، افزود: به مناطق اعلام کرده‌ایم که محورهای خود را که مملو از موتورسیکلت است معرفی کنند تا نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها در همه مناطق اقدام کنیم.

موتورسیکلت‌های تهران جای پارک ویژه می‌گیرند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =