کد خبر : 312798
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
-

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲

کامرون یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

به گزارش عصرقائم، کامرون یا همان شیرهای رام نشدنی آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور خواهد داشت. خیلی‌ها حضور کامرون در جام‌های جهانی را از سال ۱۹۹۰ به یاد دارند جایی که در بازی افتتاحیه توانست آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد. جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا با دیدار آرژانتین و کامرون آغاز شد. آلبی سلسته قهرمان جهان شده بود و در حالی پا به این رقابت‌ها گذاشت که به عنوان تیم قهرمان چهار سال پیش در مکزیک یاد می‌شد. حریف آرژانتین در بازی افتتاحیه کامرون بود که در مرحله مقدماتی توانسته بود از گروه نیجریه، آنگولا و گابن صعود کند. کامرون به آسانی به مرحله نهایی صعود کرد و توانست چهار پیروزی، یک تساوی و یک شکست را به ثبت برساند. با این حال کسی تصور نمی‌کرد که حریف جدی برای آرژانتین باشد.

کامرون تنها یک بازیکن برجسته داشت که نامش روژه میلا بود. او هم در آن زمان ۳۸ ساله بود. پیروز این دیدار کامرون شد. قوای بدنی بازیکنان آفریقایی بر بازی آرژانتین غلبه کرد. مارادونا با خطاهای متعدد متوقف و در نهایت کامرون، ۹ نفره شد. کانا در دقیقه ۷۵ و ماسینگ در دقیقه ۸۸ کارت قرمز دریافت کردند. با این حال کامرون توانست بازیکنان آلبی سلسته را کنترل کند و حتی در دقیقه ۶۷ به گل برسد.

میلا به همراه کامرون در این رقابت‌ها درخشید. این تیم پس از شکست آرژانتین توانست رومانی را ۲ بر یک و با گل‌های میلا شکست دهد. سپس مشخص شد اصرار رییس‌جمهور کشور به حضور این بازیکن مسن دلیل داشته است. کامرون از مرحله گروهی صعود کرد و توانست در یک هشتم نهایی ۲ بر یک کلمبیا را در وقت‌های اضافه شکست دهد. بازی در ۹۰ دقیقه بدون گل تمام شده بود. هر دو گل کامرون باز هم توسط میلا زده شد. در مرحله بعد کامرون تا آستانه شکست دادن انگلیس هم پیش رفت ولی در نهایت ۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به مراحل پایانی جام بازماند با این حال خیلی‌ها به تمجید از عملکرد این تیم آفریقایی پرداختند که ملقب به شیرهای رام نشدنی شد.

کامرون در دوره‌های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲ در همان مرحله گروهی حذف شد و نتوانست به مرحله حذفی جام جهانی راه یابد و در سال ۲۰۰۶ حتی نتوانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. این تیم بار دیگر در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ در جام جهانی حاضر شد و باز هم در مرحله گروهی حذف شد. کامرونی‌ها بعد از دست دادن جام جهانی ۲۰۱۸ توانستند جواز حضور در جام جهانی قطر را کسب کنند.

ستاره: وینسنت ابوبکر

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ کامرون

مهاجم النصر عربستان در ۹۳ بازی ملی توانسته است ۳۷ گل به ثمر برساند و ستاره خط حمله تیمش محسوب می‌شود. این مهاجم ۳۰ ساله که در تیم‌های پورتو و بشیکتاش هم سابقه بازی دارد در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نیز در جام جهانی بود و سومین جام جهانی خود را تجربه می‌کند و هنوز نتوانسته در این جام گلزنی کند.

سرمربی: ریگوبرت سانگ

ریگوبرت سانگ در چهار جام جهانی بازی کرد و در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد. سانگ همچنین مربی تیم زیر ۲۱ سال کامرون بود. سانگ که در طول دوران باشگاهی خود در انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و ترکیه بازی کرده است، با ۱۳۷ بازی ملی، بیش‌ترین بازی را در تاریخ تیم ملی کشورش دارد و در آستانه مرحله نهایی انتخابی جام جهانی سرمربی تیم ملی کامرون شد. ستاره پیشین تیم ملی فوتبال کامرون چند سال پیش دو روز به خاطر سکته مغزی به کما رفته بود ولی در نهایت به حالت هوشیاری برگشت و از کما خارج شد.

تیم ملی فوتبال کامرون در یک نگاه

افتخارات: یک چهام نهایی ۱۹۹۰

بیش‌ترین بازی: ریگوبرت سانگ با ۱۳۷ بازی

بیش‌ترین گل: ساموئل اتوئو با ۵۶ گل

عملکرد در دوره قبل: غایب

لباس کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ کامرون

برنامه بازی‌های کامرون در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ سوئیس – کامرون، ورزشگاه الجنوب

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ کامرون – صربستان، ورزشگاه الجنوب

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ کامرون – برزیل، ورزشگاه لوسیل

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ کامرون
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =