کد خبر : 312731
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
-

از کنار قطر ساده نگذرید

از کنار قطر ساده نگذرید

جام جهانی قطر بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به این کشور خواهد کشاند؛ افرادی که علاوه‌بر تماشای فوتبال در استادیوم‌های تازه تاسیس، از دیگر جادبه‌های نوظهور این کشور می‌توانند دیدن کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از عربین بیزنس، پس از سال‌ها برنامه‌ریزی و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای توسعه، انتظارات برای جام جهانی قطر به اوج خود رسیده و در حالی که ستارگانی چون لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، کیلیان امباپه و بسیاری از بهترین بازیکنان جهان به دنبال ایجاد هیجان در زمین مسابقه هستند، حجم عظیمی از بازدیدکنندگان نیز به قطر خواهند رفت.

قطر ۱۲ سال است که خود را برای میزبانی جام جهانی آماده می‌کند و طبق برآوردها، حضور ۱.۲ میلیون بازدیدکننده، ۱۷ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خواهد افزود.

بخش گردشگری قطر جاذبه‌هایی توریستی، هتل‌ها و استراحتگاه‌های جدیدی را معرفی کرده است که در طول مسابقات برای علاقه‌مندان باز خواهد بود و این توسعۀ بی‌سابقه نشان‌دهنده نقطه عطفی در ظهور قطر به عنوان یک مقصد گردشگری است و به همین دلیل، این کشور به دنبال میزبانی از سالانه شش میلیون بازدیدکننده تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

این کشور با سرمایه‌گذاری سنگین در بخش گردشگری، جاذبه‌های بیشتری برای مسافران جام جهانی فراتر از استادیوم‌ها، جشنواره‌های هواداری و مسابقات فوتبال فراهم کرده است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

از کنار قطر ساده نگذرید
جزیره «المها»

جزیره «المها» در شهر تازه تأسیس لوسیل که قرار است در همین ماه راه‌اندازی شود و دارای شش رستوران لوکس و همچنین غذاخوری‌ها و جاذبه‌های دیگر مانند کلوپ ساحلی، سرزمین عجایب زمستانی و پیست اتومبیلرانی خواهد بود.

از کنار قطر ساده نگذرید
جزیره «قطیفان شمالی»

جزیره «قطیفان شمالی» دارای هتل‌های مجلل، کلوپ‌های ساحلی، باغ‌ها، خیابان‌های مناسب برای عابران پیاده، محله‌های متمایز و یک پارک آبی با ۳۶ وسیله سواری است که در سال ۲۰۲۳ افتتاح می‌شود. جزیره قطیفان شمالی قبل از جام جهانی فوتبال قطر راه‌اندازی می‌شود.

از کنار قطر ساده نگذرید
«وِست واک»

«وِست واک» که در قلب منطقه الواب قرار دارد، قرار است قبل از پایان سال افتتاح شود. این منطقه دارای فضاهای مسکونی، خرده فروشی و اوقات فراغت خواهد بود.
وست واک دارای یک گردشگاه عابر پیادۀ بی‌نظیر با فناوری خنک‌کننده در فضای باز است.

از کنار قطر ساده نگذرید
«باشگاه ساحلی لا مار»

«باشگاه ساحلی لا مار»، یک استراحت ساحلی لوکس که اخیراً در ماه اکتبر در ساحل و هتل «اینترکانتیننتال» دوحه افتتاح شده است و مشرف به مناظر بی‌نظیری از خط افق بخش غربی خلیج فارس است. مهمانان می‌توانند در آب شنا کنند و از کومه‌های ساحلی، تخت‌های آفتابگیر و صندلی‌های خصوصی لذت ببرند.

از کنار قطر ساده نگذرید
ساحل بادی «فویرط»

ساحل بادی «فویرط» که در ماه اکتبر افتتاح شد، در امتداد یک تالاب طبیعی در شمال دوحه قرار گرفته است. استراحتگاهی مدرن دارای بادهای مداوم که آن را برای کایت‌سواری ایده‌آل می‌کند.

از کنار قطر ساده نگذرید
«البراری»

«البراری» در قطر نخستین اقامتگاه در نوع خود است که در منطقه حفاظت‌شدۀ طبیعی واقع شده و با تپه‌های شنی و مناطق بیابانی احاطه شده است.
این اقامتگاه دارای ۲۱ استراحتگاه مجلل با استخرهای خصوصی است که تجربه زندگی در نزدیکی طبیعت و مهمان‌نوازی لوکس به مهمانان جام جهانی ارائه می‌دهد.

از کنار قطر ساده نگذرید
شعبه دوحه «The Ned» در ساختمان سابق وزارت کشور قطر

شعبه دوحه «The Ned»، یکی از منحصر به فردترین هتل‌ها و باشگاه‌های خصوصی لندن و نیویورک، پیش از جام‌جهانی در داخل ساختمان سابق وزارت کشور افتتاح می‌شود و دارای ۹۰ اتاق و ۱۲ سوئیت، هفت رستوران، یک سالن بدنسازی، اسپا و استخر ۳۰ متری در فضای باز است.

از کنار قطر ساده نگذرید
هتل‌های مجلل «رافلز و فیرمونت»

«رافلز و فیرمونت» دوحه، دو هتل مجلل در دو برج بزرگ روبه‌روی هم هستند که از دو شمشیر در پرچم قطر الهام گرفته شده است. هتل فیرمونت از طراحی قایق‌های بزرگ الهام گرفته شده است و یک لابیِ سر به فلک کشیده با بلندترین لوستر جهان را در خود جای خواهد داد، در حالی‌که هتل رافلز نیز برای اجاره اقامتگاه لوکس در اختیار مسافران است.

از کنار قطر ساده نگذرید

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + هجده =