کد خبر : 312599
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
-

اختصاص ۳۸۰۰ میلیارد تومان قیر برای اجرای طرح هادی روستایی

اختصاص ۳۸۰۰ میلیارد تومان قیر برای اجرای طرح هادی روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت امسال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قیر برای اجرای طرح هادی روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است، گفت: از این هفته اعتبارات قیر به تمامی استان‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش عصرقائم، اکبر نیکزاد در بازدید از روستای پاشاکلا ساری اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن روستایی برخی سودجویان را به اشتباه انداخته است و آن‌ها می‌خواهند برای افراد غیربومی در روستا‌ها خانه بسازند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن با این رویه نادرست با جدیت برخورد می‌کند، افزود: تسهیلات بانکی و قوانینی که برای ساخت مسکن روستایی در نظر گرفته شده است فقط برای بومیان آن منطقه است و خوش نشین‌ها نباید وارد روستا‌ها شوند و فضای روستا را با چالش مواجه کنند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: تسهیل در روند ساخت خانه‌های روستایی به معنای جولان دلالان در روستا‌ها و افزایش ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیست.

وی گفت: دولت وظیفه خود می‌داند برای روستاییانی که نگهدار و وارث زمین‌های منطقه خودشان هستند تمام تلاش خود را برای تسهیل در سکونت آن‌ها انجام دهد

نیکزاد افزود: سودجویانی که هیچ تعلق خاطری به روستا‌ها نداشتند در گذشته در برخی مناطق روستایی ساخت و ساز‌های غیرمجاز انجام دادند که به طور قطع با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساختار روستا‌ها باید برای روستاییان واقعی حفظ شود.

این مسئول ادامه داد: تمامی مشکلات پیش رو برای پرداخت وام نوسازی مسکن روستایی برطرف شده است.

نیکزاد افزود: مسکن شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و مسکن روستایی می‌توانند از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد بهره‌مند شوند.

وی گفت: متقاضیانی که از ۲۵ آبان پارسال کار ساخت مسکن خود را آغاز کردند می‌توانند از این تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.

نیکزاد ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن پروانه مسکن روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تا سال ۱۳۸۴ فقط هفت درصد مسکن روستایی در سطح کشور مقاوم بوده است افزود: پارسال ۵۰ درصد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است و پیش بینی می‌شود سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی مسکن‌های روستایی در سطح کشور برپا شود.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت امسال سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قیر برای اجرای طرح هادی روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است ادامه داد: از این هفته اعتبارات قیر به تمامی استان‌ها پرداخت می‌شود.

نیکزاد گفت: برای محرومیت زدایی روستا‌ها نیز به هر استان ۱۰۰ میلیارد تومان به شورای برنامه ریزی‌های استان اعتبار اختصاص یافت تا برای اجرای طرح هادی هزینه شود.

اختصاص ۳۸۰۰ میلیارد تومان قیر برای اجرای طرح هادی روستایی/دلالان برای تسهیلات مسکن دندان تیز کردند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 12 =