کد خبر : 312328
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
-

۴ شهرک صنعتی جدید ایجاد می‌شود

۴ شهرک صنعتی جدید ایجاد می‌شود

با تصویب کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، چهار شهرک صنعتی جدید در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش عصرقائم، بر اساس اطلاعاتی که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در اختیار ایسنا قرار داده، در نشست کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت که با حضور معاون فنی سازمان و مدیران عامل چهار شرکت استانی اصفهان، سمنان، کردستان و مرکزی برگزار شد، ایجاد چهار شهرک صنعتی جدید تصویب شده است.

این چهار شهرک صنعتی، شامل شهرک‌های صنعتی تخصصی تبدیلات گازی در شهرستان شهر رضا استان اصفهان، شهرک صنعتی شاهرود دو در شهرستان شاهرود استان سمنان، شهرک صنعتی بزرگ کردستان در شهرستان سنندج استان کردستان و شهرک صنعتی شهید سلیمانی در شهرستان زرندیه استان مرکزی است.

بر اساس این گزارش، مطالعات این شهرک‌های صنعتی انجام، مصوبه مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای آن‌ها اخذ شده و در جلسه چهارم آبان امسال، کمیته تخصصی کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیئت دولت آن را تایید کرده است. پس از این مرحله، با طرح در کمیته اصلی این کمیسیون، مراتب برای اخذ مصوبه مربوطه برای هیات دولت ارسال می‌شود.

گفتنی است با تهیه و ارسال گزارش ضرورت ایجاد و مکان یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیئت مدیره ارائه و در صورت تأیید، تصویب می‌شود.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیئت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

همچنین مصوبه هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌ عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی زیر ۵۰ هکتار است و تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌ برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، شش شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و ۳۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

۴ شهرک صنعتی جدید ایجاد می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + نوزده =