کد خبر : 312340
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
-

دشمنان و بدخواهان ما به دنبال ایجاد ناامیدی در بین جوانان هستند

دشمنان و بدخواهان ما به دنبال ایجاد ناامیدی در بین جوانان هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت علم و توجه جوانان به این حوزه گفت:دشمن و بدخواهان ایران به دنبال بزرگ‌نمایی مشکلات و تحریف و جعل بوده و به ملت ایران دروغ می‌گویند و شب و روز با یک تروریسم رسانه‌ای به دنبال شکاف هستند اما این توقع را از نوجوانان خودمان داریم که در ‌ مسیر علم حرکت کنند زیرا ایران قوی با دستان پر توان دانش‌آموزان ما ساخته می‌شود.

به گزارش عصرقائم، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در اختتامیه جایزه البرز دانش‌آموزی که امروز یک‌شنبه (۱۵ آبان‌ماه) در هتل ارم برگزار شد با بیان اینکه ما در حوزه وقف فرهنگی غنی داریم، اظهار کرد: جایی در ایران نداریم که این سنت حسنه وجود نداشته باشد، البته امروز کارکردهای زیادی را در وقف شاهد هستیم، همین جایزه البرز درواقع وقف در حوزه آموزش است، ۷۰درصد حوزه آموزشی ما پیش از این در گرو همین وقف بود.

وی ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی هنری و ‌کتابخانه‌ها هم وقف وجود دارد و اگر در این بخش با فرهنگ سازی مناسب بخشی از واقفین را در این حوزه وارد کنیم اثرات اجتماعی و تربیتی آن بیش از اثرات اقتصادی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امروز در حوزه وقف به دنبال کارکردهای نوین هستیم، وقف می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه اشتغال ما را حل و سهم ‌مهمی در حوزه فناوری‌های نوین و علوم پایه داشته باشد. وقف می‌تواند در حوزه‌های دیگر اقتصادی به رشد اقتصادی و تولید ملی نیز کمک کند و همه این موارد با نگاه جامعه به کارکردهای وقف محقق می‌شود.

اسماعیلی یادآور شد: جایزه البرز هم‌ یکی ‌از مهم‌ترین فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی کشور است که سابقه ۶دهه‌ای را پشت سر گذاشته و بزرگان زیادی در این ‌جایزه حضور داشتند و بسیاری از صاحب نظران بزرگ علمی‌ کشور ما در دهه‌های قبل حائز این جایزه بودند و این توقع را امروز از نوجوانان خودمان داریم که در این‌ مسیر حرکت کنند زیرا ایران قوی با دستان پر توان دانش‌آموزان ما ساخته می‌شود.

وی افزود: دشمن و بدخواهان ما به دنبال ایجاد ناامیدی هستند تا جوان ما نسبت به آینده خود دلسرد و رویایی در ایران برای خودش متصور نباشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امروز نزاع مهم ما در خصوص امید و ناامیدی است و ما باید تلاش کنیم امید در جامعه تزریق و ‌نشاط در جامعه گسترش پیدا کند، البته دشمن مخالف این ایده‌ها است زیرا مخالف ایران منسجم و متحد و وحدت ملی است و سعی دارد شکاف‌های قومی و ملی ایجاد کند و ما جوانان ایران زمین باید دهه‌های عمر خود را بر مدار پیشرفت و گشترش امید قرار دهیم.

اسماعیلی ابراز کرد: دشمن و بدخواهان ایران به دنبال بزرگ‌نمایی مشکلات و تحریف و جعل بوده و به ملت ایران دروغ می‌گویند و شب و روز با یک تروریسم رسانه‌ای به دنبال شکاف هستند.

وی در پایان گفت: وقتی نیک اندیشی به نام حسینعلی البرز چنین ابتکاری به خرج می‌دهد و ثروت خود را در جهت تشویق جوانان ایران زمین برای ساخت ایرانی آباد قرار می‌دهد شایسته تقدیر است.

دشمنان و بدخواهان ما به دنبال ایجاد ناامیدی در بین جوانان هستند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − 2 =