کد خبر : 312338
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
-

اعتمادسازی شرط اول استفاده از پلت‌فرم‌های داخلی

اعتمادسازی شرط اول استفاده از پلت‌فرم‌های داخلی

یک فعال حوزه کار، اعتمادسازی را شرط اول برای حضور و استقبال کاربران از پلت‌فرم‌های داخلی عنوان کرد و گفت: در شرایطی که امکان دسترسی به پلت‌فرم‌های خارجی وجود نداشته باشد، باید جایگزینی قوی برای آن داشته باشیم تا کسب و کارهای داخلی دچار مشکل نشوند.

به گزارش عصرقائم، فتح الله بیات در گفت‌وگو ، با اشاره به ضرورت حمایت از کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال اظهار کرد: شرایط حاضر یادآور زمانی است کرونا آمده بود و یکسری از شغل‌ها با آسیب جدی مواجه شدند و شوک به بیشتر کسب و کارها به ویژه مشاغل خدماتی وارد شد.

وی افزود: در حال حاضر سرعت اینترنت ضعیف است و برخی از پلت‌فرم‌های بیرونی از دسترس خارج است. در پیک ساعات کاری حداقل کاری که می توان انجام داد این است که وضعیت اینترنت را بهبود بخشید تا کاربران بتوانند به سهولت به کسب و کار خود دسترسی داشته باشند.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه بعد از کرونا بسیاری از افراد از طریق فروش در فضای مجازی و توسعه کسب و کار اینترنتی امرار معاش می‌کنند، ‌اظهار کرد: تقویت پهنای باند و سرعت اینترنت باید در دستور قرار گیرد تا کاربران در بحث کسب و کار خود دچار مشکل نشوند. ممکن است در شرایط حاضر برخی افراد برای حفظ کسب و کارشان به پلت‌فرم‌های داخلی کوچ کنند ولی به طور حتم باید زیرساخت‌های چنین کاری مهیا شود.

وی اعتمادسازی را شرط اول برای حضور و استقبال کاربران از پلت‌فرم‌های داخلی دانست و گفت: در درجه اول ضریب اطمینان و اعتماد به پلت‌فرم‌های داخلی باید بالا برود تا نگرانی نسبت به برخی سوءاستفاده‌های احتمالی از اطلاعات افراد وجود نداشته باشد. اگر اعتمادسازی به وجود آید و کاربران در مورد عدم دسترسی به اطلاعات شخصی احساس امنیت پیدا کنند، قطعا از پلت‌فرم‌های داخلی استقبال خواهد شد ولی تا به فضای پلت‌فرم‌های خارجی و قابلیت‌هایی که دارند، برسیم زمان می‌برد و تا آن موقع باید پلت‌فرم‌های داخلی تقویت شوند و قدرت رقابت‌پذیری پیدا کنند.

به گفته بیات، پیش بینی مشوق‌ها و بسته‌های حمایتی و هرگونه تخفیف مالیاتی در این زمینه تاثیرگذار است ولی افراد برای ‌آنکه با از دست دادن کسب و کار اینترنتی خود دلسرد و سرخورده نشوند، باید نسبت به پلت‌فرم‌های داخلی حس اعتماد پیدا کنند.

وی ساماندهی مشاغل اینترنتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: شناسایی و ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی هم به لحاظ درآمدی برای دولت موثر است و هم در بیمه اجتماعی شاغلین و کاربران فضای مجازی تاثیر دارد. در بسیاری از کشورها کسب و کارهای مجازی با پرداخت مالیات در فضای مجازی فعالند و کسب درآمد می کنند و می توان از الگوی دیگر کشورها در این زمینه استفاده کرد ولی تا آن زمان باید جایگزینی قوی برای پلت‌فرم‌های خارجی داشته باشیم تا کسب و کارها به مخاطره نیفتد.

به گفته این فعال حوزه کار، در حال حاضر نظام بانکی‌، اداری و آموزشی کشور نیز به اینترنت وابسته است و دنیا به سمت دولت الکترونیک و مشاغل آینده حرکت کرده است از این رو استفاده از فضای مجازی و دسترسی به اینترنت اجتناب ناپذیر است.

اعتمادسازی شرط اول استفاده از پلت‌فرم‌های داخلی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 − پنج =