کد خبر : 312273
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
-

لزوم تقویت ارزش‌ها و تعظیم شعائر دینی

لزوم تقویت ارزش‌ها و تعظیم شعائر دینی

نماینده ولی فقیه در مازندران بر لزوم تقویت ارزش‌های دینی و تعظیم شعائر دینی تاکید کرد و گفت: مردم مازندران در ولایت و ارادت اهل بیت علیهم السلام سرآمد هستند.

به گزارش عصرقائم، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در همایش بزرگداشت روز ملی مازندران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار آستانه بنیانگذار نهضت و قیام علویان «امامزاده سلطان محمد کیا» در روستای صالحان بخش کجور برگزار شد اظهار کرد: مردم مازندران در ولایت و ارادت اهل بیت علیهم السلام سرآمد هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پنج سال قبل از تولد امام زمان عج در روستای صالحان حکومت شیعی تشکیل شده بود، گفت: مردمان این دیار در دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از امنیت کشور خوش درخشیدند.

وی به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و افزود : مردم بصیر و ولایتمدار مازندران صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

محمدی لائینی به فقر اقتصادی و عمرانی منطقه «کجور» اشاره کرد و خواستار تقویت زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در این منطقه شد.

وی به خیرخواهی و نوع دوستی مردم روستای صالحان برای تکمیل مسجد این روستا اشاره کرد و خواستار همراهی بیش از پیش خیرین با دست اندرکاران این اقدام فرهنگی دینی شد.

امام جمعه ساری بر لزوم تقویت ارزش‌های دینی و تعظیم شعائر دینی تاکید کرد و خواستار توجه همگان برای حضور در نماز اول وقت شد.

استاندار مازندران نیز ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و سالروز وفات حصرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، با اشاره به اینکه ۱۲قرن گذشته مازندرانی‌ها در روستای «صالحان» حکومت تشیع را تشکیل دادند، اظهار کرد: با عنایت ویژه رئیس جمهور دولت سیزدهم این مناسبت تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد.

سید محمود حسینی پور به پیشینه مازندران در قبل و پس از اسلام اشاره و بیان کرد: در تاریخ اسلام مازندران در همه عرصه‌ها نقش مهمی داشت.

حسینی پور به همراهی علمای مازندران با حرکت نهضت امام خمینی رحمت الله علیه اشاره کرد و گفت: همچنین مازندرانی‌ها در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم جبهه مقاومت هم خوش درخشیدند.

استاندار مازندران با اشاره به نقش ممتاز مازندران در تامین امنیت غذایی کشور، افزود: مازندران مقام اول تولیدات کشور را در اختیار دارد.

این مسئول به ظرفیت سه بندر استراتژیک نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد بهشهر اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که برای توسعه استان انجام شده اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان‌اینکه نخبگان علمی، ورزشی، فرهنگی و… استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی صاحب نام هستند، افزود: باید برای توسعه استان از طرفیت نخبگان بهره گرفته شود.

حسینی پور بابیان اینکه روستای صالحان با پیشینه دینی و فرهنگی که دارد مورد بی‌مهری قرار گرفته است اظهار امیدواری کرد که به زودی زمینه توسعه این روستا فراهم شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه مردم متدین و انقلابی کجور باید از توسعه استان بهره‌مند شوند، گفت: کشاورزی و گردشگری ، بوم گردی و… در کجور توسعه یابد.

این مسئول بر لزوم تقویت گردشگری طبیعت و گردشگری دینی در کجور تاکید کرد و خواستار ایجاد شهرک‌های کشاورزی و دامپروری در کجور شد.

وی اظهار امیدواری کرد عقب‌ماندگی‌های فرهنگی و اقتصادی در کجور مرتفع شود.

لزوم تقویت ارزش‌ها و تعظیم شعائر دینی/مردم ولایتمدار مازندران صف خود را از آشوبگران جدا کردند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 4 =