کد خبر : 312059
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
-

چین: وضعیت در شبه جزیره کره را از نزدیک دنبال می‌کنیم

چین: وضعیت در شبه جزیره کره را از نزدیک دنبال می‌کنیم

هم‌زمان با آزمایش‌های موشکی کره شمالی، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن وضعیت موجود در شبه جزیره کره را از نزدیک دنبال می‌کند، تصریح کرد حفظ صلح و ثبات و بررسی نگرانی‌های یکدیگر از طریق گفت‌وگو و رایزنی به نفع منطقه است.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک جلسه توجیهی عنوان داشت: «ما امیدواریم طرف‌های مربوطه به مسیر حل مشکلات شبه جزیره کره از طریق کانال‌های سیاسی پایبند باشند. همچنین این طرف‌ها باید با یکدیگر دیدار و از تشدید تنش‌ها خودداری کنند.»

وی همچنین ضمن بیان اینکه چین وضعیت شبه جزیره کره را “از نزدیک” بررسی می‌کند، خاطرنشان کرد: «تمامی طرف‌های مربوطه از طریق رایزنی و گفت‌وگو مشکلات موجود را حل‌وفصل کنند.»

خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره‌جنوبی گزارش داد که پیونگ‌یانگ روز چهارشنبه پس از پرتاب حداقل ۱۷ موشک بالستیک و دیگر انواع موشک‌ها، به فاصله هفت ساعت حدود ۱۰۰ گلوله توپخانه را به دریای شرقی شلیک کرده است. علاوه بر آن، کره شمالی امروز (پنجشنبه) چندین موشک بالستیک از جمله یک موشک بالستیک قاره‌پیما که گویا با “شکست” مواجه شده را شلیک کرد؛ اقدامی که باعث شد هشداری برای شهروندان شمال و مرکز ژاپن مبنی بر رفتن به پناهگاه منتشر شود.

چین: وضعیت در شبه جزیره کره را از نزدیک دنبال می‌کنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =