کد خبر : 312018
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
-

نیچروان بارزانی جریان صدر را به مشارکت در کابینه جدید دعوت کرد

نیچروان بارزانی جریان صدر را به مشارکت در کابینه جدید دعوت کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر اینکه حمایت از کابینه جدید عراق وظیفه تمامی طرف‌ها است، از رهبر جریان صدر خواست در کابینه جدید مشارکت کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در همایشی که در شهر اربیل از سوی پژوهشکده خاورمیانه “میری” برگزار شد، مشارکت جریان صدر در کابینه جدید عراق به ریاست محمد شیاع السودانی را خواستار شد و گفت: حضور جریان صدر در روند سیاسی مساله مهمی است و دولت باید تمام تلاش خود را برای راضی کردن برادرانمان در جریان صدر انجام دهد تا آنها در دولت همکاری کرده و مشارکت داشته باشند.

بارزانی در ادامه اظهار کرد: نقش و جایگاه جریان صدر و رهبر آن مقتدی صدر در روند سیاسی مهم و اساسی بوده و حمایت از این دولت وظیفه همه ماست.

همچنین رئیس اقلیم کردستان عراق تشکیل دولت مرکزی در بغداد را گام مهمی در شرایط فعلی عراق دانست و با تاکید بر لزوم حل اختلافات و مشکلات موجود میان اربیل و بغداد طبق قانون اساسی عراق، گفت: اقلیم کردستان با جدیت تمام برای موفقیت دولت مرکزی به ریاست السودانی تلاش می‌کند، زیرا ثبات اقلیم ناشی از ثبات عراق است و برعکس نیز صدق می‌کند و اگر امنیت در یکی از آنها مختل شود، در دیگری نیز تضعیف خواهد شد و این دو مکمل یکدیگر هستند.

او درباره کابینه السودانی نیز گفت: اگر کابینه تشکیل شده در بغداد به ریاست السودانی را با کابینه قبلی به ریاست مصطفی الکاظمی مقایسه کنیم، می‌بینیم الکاظمی از حمایت کامل احزاب سیاسی برخوردار نبود اما السودانی مورد حمایت احزاب شیعه، کُرد و اهل تسنن است و این کابینه با قبلی‌ها متفاوت است، ما از السودانی انتظار راه‌حل‌هایی برای عراق را داریم و مسؤولیت سپرده شده به او بسیار بزرگ است.

نیچروان بارزانی جریان صدر را به مشارکت در کابینه جدید دعوت کرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =