کد خبر : 312030
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
-

صعود ادامه‌دار طلا و دنده‌معکوس دلار در بازارهای جهانی

صعود ادامه‌دار طلا و دنده‌معکوس دلار در بازارهای جهانی

قیمت طلا امروز(پنجشنبه) با کمک کاهش اندک دلار افزایش یافت، اگرچه اظهارات تند جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، افزایش بیشتر شمش‌های با بازده صفر را محدود کرد.

به گزارش عصرقائم، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۴ درصد افزایش به ۱۶۳۷ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۶۳۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح از ۲۴ اکتبر۰.۲ درصد کاهش یافت.

فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش داد و گفت که مبارزه با تورم مستلزم افزایش بیشتر هزینه‌های استقراض است اما نشان داد که ممکن است به نقطه عطف نزدیک شود.

اگرچه طلا به عنوان یک محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که قیمت طلا در سال آینده به طور متوسط ۱۷۱۲ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس خواهد بود که از سطوح فعلی افزایش می‌یابد زیرا انتظار می‌رود پایان افزایش نرخ بهره آمریکا باعث احیای علاقه سرمایه‌گذاران به شمش شود.

تحلیلگران و معامله‌گران پیش‌بینی‌های خود را برای قیمت پلاتین و پالادیوم برای سال ۲۰۲۳ کاهش دادند زیرا رکود اقتصاد جهانی تقاضا را کاهش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۹.۳۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۳۵.۹۸ دلار و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۶۰ دلار و هشت سنت رسید.

صعود ادامه‌دار طلا و دنده‌معکوس دلار در بازارهای جهانی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 14 =