کد خبر : 311917
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
-

سال گذشته چند نفر کار پیدا کردند؟

سال گذشته چند نفر کار پیدا کردند؟

بر اساس گزارش‌ها، سال گذشته بیش از ۲۲۵ هزار نفر در جست و جوی کار بودند که از این تعداد بیش از ۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر شاغل شده و جذب بازار کار شدند.

به گزارش عصرقائم، مطابق آمارها بیش از ۵۰ درصد نیروهای کار مورد نیاز در کشورهای پیشرفته توسط کاریابی‌ها معرفی و جذب می‌شوند. دفاتر کاریابی نقش موثری در معرفی فرصتهای شغلی به جویندگان کار و تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان دارند و از این جهت می توانند منجر به اشتغال شوند.

هم اکنون فرایند ثبت‌نام در کاریابی‌ها به این شکل است که کارجویان با مراجعه به مرکز خدمات اشتغال یا دفتر کاریابی برابر نیاز کارفرما به هم معرفی می‌شوند و چنانچه به توافق برسند، مشغول به کار می‌شوند.

مرکز خدمات اشتغال (کاریابی دولتی)، واحدی سازمانی تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی و کاریابی را برای جوینده کار و کارفرما به صورت رایگان ارایه می‌کند.

دفتر کاریابی ( کاریابی‌ خصوصی)، با مجوز وزارت کار در ازای دریافت حق‌الزحمه از جویندگان کار، خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی ارائه می دهد.

دفتر کاریابی داخلی، به دفتر کاریابی گفته می‌شود که حوزه فعالیت آن محدود به داخل کشور است و دفتر کاریابی خارجی، حوزه فعالیتش محدود به کشورهای تعیین کننده از سوی وزارت کار بوده و به اخذ روادید مرتبط با کار و اعزام نیروی انسانی اقدام می‌کنند.

مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تازه‌ترین گزارش خود به آمار جویندگان کار ثبت نام شده در سال گذشته پرداخته است.

سال گذشته چند نفر کار پیدا کردند؟

به موجب این گزارش، تعداد کل جویندگان کار ثبت نام شده در سال گذشته ۲۲۵ هزار و ۶۸ نفر بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۵۵ نفر به ثبت نام در مراکز خدمات اشتغال یا کاریابی‌های دولتی اقبال نشان دادند و بیش از ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ نفر از ثبت‌نام در کاریابی‌های خصوصی استقبال کردند. از کل کارجویان ثبت‌نام کرده در دفاتر کاریابی خصوصی ۳۲.۱ درصد معادل ۵۸ هزار و ۸۶۲ نفر به کار گمارده و جذب بازار کار شده‌اند.

این گزارش حاکی از آن است که از تعداد جویندگان کار در مقایسه با سال ۱۳۹۹ کاسته شده است با این حال تعداد فرصتهای شغلی معرفی شده در سال قبل کمی بیشتر بوده است.

سال گذشته چند نفر کار پیدا کردند؟

مقایسه تعداد کارجویان و معرفی شدگان به بنگاه اقتصادی از سوی مراکز خدمات اشتغال و کاریابی‌های دولتی نیز نشان می‌دهد که سال ۱۳۹۹ افراد بیشتری در جست وجوی شغل بودند و فرصتهای شغلی بسیاری برای معرفی به جویندگان کار وجود داشته است؛ همچنین حدود ۶۱ هزار نفر از کارجویان به کارفرمایان معرفی شده و حدود ۲۶ هزار نفر از طریق مراکز خدمات اشتغال به کار گمارده شده‌اند. استان های مازندران و خراسان رضوی بیشترین تعداد جویندگان کار ثبت نام کرده در دفاتر کاریابی خصوصی را به خود اختصاص دادند.

سال گذشته در مجموع ۹۱۱ کاریابی داخلی، ۱۹۰ کاریابی خارجی و ۹۸ کاریابی دولتی در کشور فعالیت داشته و به جویندگان کار و کارفرمایان خدمت ارائه کرده‌اند.

 کارشناسان، کمبود نیروی کار منطبق با نیاز کارفرمایان و عدم تامین انتظارات کارجویان از بازار کار را یکی از مشکلات اساسی در حوزه عرضه و تقاضای نیروی کار عنوان کرده و بر لزوم تقویت هرچه بیشتر موسسات کاریابی، رفع قوانین و مقررات زائد و بهبود محیط کسب و کار تاکید دارند.

سال گذشته چند نفر کار پیدا کردند؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − سه =