کد خبر : 311756
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
-

همکاری جهاد دانشگاهی در تدوین برنامه هفتم توسعه

همکاری جهاد دانشگاهی در تدوین برنامه هفتم توسعه

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی در بازدید از مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه گفت: این نهاد علمی آمادگی دارد تا در انجام مطالعات مورد نیاز، جهت تدوین برنامه هفتم توسعه دوشادوش مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه، اقدمات پژوهشی لازم را سامان‌دهی کند.

به گزارش عصرقائم، دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی کشور ضمن بازدید از مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه و آشنایی با دستاوردهای این مرکز پژوهشی گفت: جهاد دانشگاهی با دارا بودن ۳۸ واحد در تمامی استان‌های کشور، سه پژوهشگاه و ۲۹ پژوهشکده در طول فعالیت علمی خود تلاش کرده است در جهت رفع نیازهای کشور اقدام کند.

وی ادامه داد: امروزه جهاد دانشگاهی با دارا بودن سه پارک علم و فناوری ۲۴ مرکز رشد و ۱۵۲ گروه پژوهشی مفتخر به ثبت ۵۴۵ اختراع تاکنون ثبت شده است.

دکتر پورعابدی ضمن بر شمردن مزیت‌های جهاد دانشگاهی تاکید کرد: اکنون جهاد دانشگاهی این آمادگی دارد تا در انجام مطالعات در جهت تدوین برنامه هفتم دوشادوش مرکز پژوهش‌های سازمان برنامه، اقدامات پژوهشی لازم را سامان‌دهی کند.

همچنین در این نشست دکتر سید مهدی پاکذات، رییس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در جهاد دانشگاهی کشور خاطر نشان کرد: این مطلب مشخص است که کارهای صورت گرفته در جهاد دانشگاهی مبتنی بر نیازهای حاکمیت صورت‌بندی شده است. با این وجود باید دقت داشت که در برخی از موارد مراکز پژوهشی می‌بایست سفارش پژوهشی کارفرما را دقیق‌تر و منظم‌تر کنند تا بعد از حاصل شدن نتایج پژوهش این نتایج به صورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری ضمن بیان کار ویژه‌های این مرکز و حلقه های متعدد اتصال فی مابین مرکز و جهاد دانشگاهی تاکید کرد: مرکز می‌تواند در کنار جهاد در ارتقا بهره‌وری بیشتر در دستگاه‌ها تا اجرا اقدامات موثر انجام دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه، این بازدید با حضور معاون، مدیران گروه‌های پژوهشی و مدیران کل پژوهش، آموزش و نشر مرکز روز یک شنبه ۸ آبان ماه در سالن دکتر عظیمی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری برگزار شد.

همکاری جهاد دانشگاهی در تدوین برنامه هفتم توسعه

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 6 =