کد خبر : 311301
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
-

مشاور مرکل: هدف تهدیدهای هسته‌ای روسیه، آلمان است

مشاور مرکل: هدف تهدیدهای هسته‌ای روسیه، آلمان است

مشاور سیاست خارجی صدراعظم سابق آلمان، می‌گوید: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، می‌خواهد آلمان را با تهدید خود به استفاده از سلاح هسته‌ای بترساند و حمایت از اوکراین را تضعیف کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از دویچه وله، کریستف هوسگن، مشاور سیاست خارجی آنگلا مرکل، صدراعظم سابق، به رسانه‌های محلی گفت: با تهدید سلاح‌های هسته‌ای، پوتین در درجه اول آلمان را هدف قرار داده است.

او گفت پوتین در تلاش است تا ترس‌ها را برانگیزد و حمایت از اوکراین را تضعیف کند.

از زمانی که پوتین قول داد از همه ابزارهای موجود برای حفاظت از کشور استفاده کند، نگرانی در مورد حمله احتمالی اتمی روسیه افزایش یافته است، اظهاراتی که ناظران آن را اشاره‌ای به تسلیحات هسته‌ای می‌دانند.

هوسگن، که رئیس کنونی کنفرانس امنیتی مونیخ است، که یک اجلاس سالانه سطح بالا در مورد سیاست امنیت بین‌الملل است، افزود: «ما به منطق جنگ سرد بازگشته‌ایم». جنگ اوکراین باعث شده است که آلمان از خویشتن داری و صلح طلبی سنتی خود در مسائل امنیتی و دفاعی دست بکشد.

آلمان به اوکراین کمک مالی و نظامی کرده است، در حالی که اولاف شولتس، صدراعظم قول داده است که به بازسازی ارتش اوکراین کمک کند. شولتس همچنین سیاست چندین دهه برلین در قبال روسیه را لغو کرد و متعهد شد که به وابستگی انرژی خود به مسکو پایان دهد.

هیوسگن گفت که آمریکایی‌ها برای مسکو روشن کرده‌اند که استفاده از سلاح‌های هسته ای با عواقب فاجعه باری روبرو خواهد شد. او گفت: «من نمی توانم تصور کنم که ژنرال های روسی انتحاری وجود داشته باشند که چنین دستوری را اجرا کنند.

وی گفت: علاوه بر این، پوتین خواهان انزوای کامل جهانی نیست و افزود که حتی چین نیز اجازه استفاده از تسلیحات هسته‌ای را نخواهد داد.

هوسگن درباره پیشنهاد اوکراین در مورد عضویت احتمالی اوکراین در ناتو اشاره کرد که مرکل، رهبر سابق آلمان این ایده را در سال ۲۰۰۸ وتو کرد. با این حال، او گفت که وضعیت در نتیجه “نقض قوانین بین المللی توسط پوتین” تغییر کرده است. ما باید به این فکر کنیم که چه تضمینی می توانیم به اوکراین بدهیم. اما من فکر می کنم که دیگر نباید عضویت اوکراین در ناتو را رد کنیم.»

مشاور مرکل: هدف تهدیدهای هسته‌ای روسیه، آلمان است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + ده =