کد خبر : 311297
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
-

انتشار دور جدید یک مجله سینمایی

انتشار دور جدید یک مجله سینمایی

شماره اول مجله سینمایی ۲۴ در در دوره جدید با تغییراتی به چاپ رسیده است.

به گزارش عصرقائم، مجله سینمایی «۲۴» از سال‌ها قبل به عنوان مجله‌ای از گروه مجلات همشهری منتشر می‌شد که پس از مدتی وقفه شماره جدید آن به تازگی با تغییراتی در قطع و تنوع مطالب عرضه شده است.

سعید مروتی – سردبیر مجله – در این شماره‌ی ۲۴ نوشته است: «از دی ماه ۱۳۸۸ که اولین شماره مجله ۲۴ منتشر شد تا اولین شماره در میانه‌های مهر ۱۴۰۱، نزدیک به ۱۳ سال گذشته که پر از فراز و نشیب هم بوده است. حسین معززی‌نیا به عنوان اولین سردبیر ۲۴ سنگ‌بنای مجله سینمایی جدی و در عین حال جذابی را گذاشت. کناره‌گیری معززی‌نیا در خرداد ۱۳۹۵ و آمدن محمد شکیبانیا هم تغییر عمده‌ای در روند ۲۴ ایجاد نکرد. سردبیر جدید بهترین تصمیم ممکن را گرفت و دست به ترکیب تیم برنده نزد. تنها تغییر عمده مجله در این دوره اضافه شدن بخش سینمای مستند بود که آن هم ریشه در سوابق و علایق شکیبانیا داشت. در شهریور ۱۳۹۷ مدیریت وقت موسسه همشهری تصمیم به واگذاری گروه مجلات به بخش خصوصی گرفت؛ تصمیمی که نتیجه‌اش تغییر داستان مجلاتی بود که تعدادی‌شان (از جمله مجله ۲۴) جایگاه، اعتبار و خواننده داشتند. از مهر ۱۳۹۷ مجله ۲۴ به سردبیری سلمان فرخنده منتشر شد. اینکه مدیر وقت مجلات همشهری چگونه و بر چه اساسی سردبیری ۲۴ را به یک بازیگر سریال‌های تلویزیونی واگذار کرد، هرگز مشخص نشد و بعد از یک دوره گذار، از بهمن ۱۳۹۸ قاسم جعفری کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون سردبیر مجله‌ شد که آن هم انتخاب عجیبی بود. البته با حضور مازیار فکری‌ارشاد به عنوان دبیر تحریریه مجله در این دوره با سر و شکل حرفه‌ای‌تری منتشر شد. آخرین شماره این تیم در شهریور ۱۴۰۰ روی دکه آمد و بعد از گذشت یک سال حالا ۲۴ با شمایلی تازه به میدان آمده است.»

این مجله با تغییر قطع چاپی قرار است از این پس در کتابفروشی‌ها عرضه شود که در این باره مروتی  نوشته است: در دورانی که حضور و جلوه نشریات در دکه‌های مطبوعاتی تقریباً معنایش را از دست داده و در شرایطی که سینمای ایران با بحران بی‌سابقه قهر مخاطب مواجه شده، این بار در قالب کتاب – مجله که سیاست تازه موسسه همشهری برای تجدید حیات نشریاتش است فعالیت می‌کنیم. این کتاب – مجله‌ها قرار است در هر شماره به یک موضوع محوری بپردازند.

اولین شماره دوره جدید مجله ۲۴، ویژه نقد فیلم منتشر شده است که با گفتار و نوشتاری از چند منتقد و چهره سینمایی مثل خسرو دهقان، آرش خوشخو، خسرو نقیبی، طهماسب صلح‌جو، علیرضا محمودی و مهرزاد دانش همراه است. همچنین پرویز دوایی به عنوان « مهمترین منتقد تاریخ سینمای ایران» یکی از سوژه‌های این شماره است که فریدون جیرانی و حسن حسینی درباره او یادداشت‌ نوشته‌اند.

انتشار دور جدید یک مجله سینمایی

انتشار دور جدید یک مجله سینمایی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + هفت =