کد خبر : 311013
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۱۰
-

آمادگی تمام واحد‌های فنی و عملیاتی برای کنترل حوادث در فصل بارندگی

آمادگی تمام واحد‌های فنی و عملیاتی برای کنترل حوادث در فصل بارندگی

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال با اشاره به در پیش بودن فصل بارندگی و افزایش احتمال رانش زمین یا آسیب به خطوط لوله، بر آمادگی کامل نیروی انسانی و تجهیزات برای انتقال بی وقفه فرآورده های نفتی و نفت خام تاکید کرد.

به گزارش بلاغ، محمدمهدی جامعی در گفت و گو با خبرنگار ما یکی از ویژگی های  منطقه شمال را عبور خطوط لوله از ارتفاعات البرز مرکزی و جنگل های هیرکانی با پوشش گیاهی متفاوت و متنوع برشمرد و اظهار کرد: حفظ، صیانت و آماده بکار نگه داشتن این تجهیزات  قبل، حین و پس از وقوع حوادث، کاری بسیار حساس، دشوار و گاهی طاقت فرساست که با همت و تلاش پرسنل خبره، جوان و با انگیزه این منطقه ممکن شده است.

وی افزود: یکی دیگر از چالش ها و بحران های منطقه تقاطع های فراوان خطوط لوله با رودخانه های فصلی و دائمی در ارتفاعات، جنگل و دشت است، به همین دلیل هر بارندگی شدید در شمال کشور، احتمال شکستگی، نمایان شدن یا آب شستگی این خطوط لوله در اثر طغیان رودخانه یا رانش زمین را ممکن می کند.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال اجرای طرح های متنوع ایمن سازی و مقاوم سازی نقاط آسیب پذیر و نگاه مبتنی بر پدافند غیرعامل را موجب کسب آمادگی قابل توجه در مجموع خطوط لوله ۶۰۰ کیلومتری منطقه توصیف کرد و عین حال با تاکید بر اصل غافلگیرانه بودن حوادث، از آمادگی و پشتیبانی تمامی واحد‌های فنی، عملیاتی، ایمنی و ستادی برای کنترل حوادث غیرمترقبه و طبیعی احتمالی در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد.

جامعی فصل زمستان در منطقه شمال را به دلیل پیوند آن با تعطیلات پایان سال و پیک مصرف فرآورده های نفتی توسط مردم و مسافران نوروزی، بسیار حائز اهمیت و قابل توجه اعلام و خاطرنشان کرد: از تمامی واحد‌های تابعه منطقه خواسته شده تکمیل به موقع طرح های ایمنی و ایمن سازی در دست اقدام را در دستور کار خود قرار دهند.

آمادگی تمام واحد‌های فنی و عملیاتی برای کنترل حوادث در فصل بارندگی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار − دو =