کد خبر : 310863
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
-

نقش کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی

نقش کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند. جستجوگران از کلمات کلیدی برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند استفاده می‌کنند و موتورهای جستجو از کلمات کلیدی برای درک اینکه کاربران چه نوع محتوایی را می‌خواهند، استفاده می‌کنند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شرکت نونگار پردازش، کلمات کلیدی هدف جستجوی کاربر را بیان می‌کنند، به عنوان مثال اگر می‌خواهند خریدی انجام دهند، محصولات را مقایسه کنند، نظرات را بخوانند یا چیز دیگری.

انواع مختلف کلمات کلیدی چیست؟

چهار نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد که هر صاحب کسب و کاری باید سعی کند با محتوای ساخت سایت خود به آنها رسیدگی کند:

  • اطلاعاتی: کاربرانی که به دنبال پاسخی برای یک سوال هستند یا اطلاعات بیشتری در مورد یک محصول یا خدمات می‌خواهند.
  • تجاری: برای کاربرانی که در جستجوی یک نام تجاری، محصول یا شرکت خاص هستند.
  • ناوبری: مصرف‌کنندگانی که به دنبال یافتن یک سایت یا صفحه خاص هستند.
  • معاملاتی: مشتریانی که به دنبال خرید هستند و یا آماده تکمیل خرید هستند.

در این چهار دسته، دو زیرمجموعه محبوب کلمات کلیدی وجود دارد:

  • (Head terms) عبارات سرصفحه: این اصطلاحات کوتاه یک یا دو کلمه هستند.
  • (Long-tail) کلمات کلیدی طولانی: این عبارات طولانی‌تر هستند و می‌توانند از چند کلمه تا یک جمله کامل باشند.

توجه به این نکته مهم است که بیش از ۷۰ درصد از کل جستجوهای کلیدواژه به صورت طولانی انجام می‌شود. اکثر مردم هنگام استفاده از موتورهای جستجو از پرس‌وجوهای محاوره‌ای استفاده می‌کنند. انتشار چندین صفحه در وب‌سایت شما که کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار می‌دهند می‌تواند راهی آسان و مقرون به صرفه برای گسترش و شناخته شدن بازار شما باشد.

کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) کلمات کلیدی موضوعی هستند که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی اصلی شما دارند. برای به دست آوردن یک کلمه کلیدی LSI، ابتدا باید در مورد کلمه کلیدی اصلی تصمیم بگیرید. کلمات کلیدی LSI از این جهت مفید هستند که می‌توانید موضوعاتی را متناسب با یک موضوع گسترده ایجاد کنید. به عبارت دیگر، محتوای شما برای کلمات کلیدی مختلفی که کاربران جستجو می کنند نشان داده می‌شود. این کلمه کلیدی برای ایجاد محتوا یا پست‌های وبلاگ فوق‌العاده کار خواهد کرد.

شماره تماس شرکت نونگار پردازش: ۶۶۵۱۴۱۴۰ -۶۶ ۵۱ ۸۳ ۵۴

نقش کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی

استفاده از کلمات کلیدی در سایت فروشگاهی

هنگامی که یک کاربر جستجوی مرتبط با کسب و کار شما را انجام می‌دهد، ما می‌خواهیم که آن کاربر طراحی سایت فروشگاهی شما را در فهرست نتایج جستجو ببیند. اگر مشتری نتواند شما را پیدا کند، دیگر مهم نیست که بهترین محصولات یا خدمات روی کره زمین را دارید یا خیر.

دو روش برای استفاده از کلمات کلیدی برای نمایش در نتایج جستجو وجود دارد:

  • خرید تبلیغات جستجو (Google Ads، Bing Ads): می‌توانید با ایجاد تبلیغات جستجویی که هر زمان که کاربر کلمات کلیدی انتخابی شما را جستجو می‌کند، در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مختلف ظاهر شوید.
  • بهینه سازی برای جستجوی ارگانیک: راه دیگر برای نمایش یک کلمه کلیدی در نتایج جستجو این است که سایت خود را برای آن کلمه کلیدی بهینه کنید. این یک رویکرد دو بخشی است: ابتدا باید مطمئن شوید که سایت شما دارای محتوای مرتبط با آن کلمه کلیدی است و می‌خواهید سایت‌های دیگر با آن محتوا به سایت شما لینک دهند.

چگونه تعیین کنیم که کدام نوع کلمه کلیدی برای نیازهای ما بهترین است؟

نوع کلمه کلیدی که باید هدف قرار دهید به اهداف تجاری شما و سطح رقابت برای کلمه کلیدی خاص بستگی دارد. اگر به تازگی شروع به کار در سئو کرده‌اید، شاید بهتر باشد که کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید، زیرا آنها نسبت به کلمات کلیدی کوتاه رقابت کمتری دارند. همانطور که تجربه بیشتری کسب می‌کنید و مهارت‌های سئوی خود را بهبود می‌بخشید، می‌توانید کلمات کلیدی متوسط و کوتاه را هدف قرار دهید.

نقش کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + یازده =