کد خبر : 310850
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
-

دروغ‌پردازی ضدانقلاب به سبک «پینوکیو» از فوت دختر آملی

دروغ‌پردازی ضدانقلاب به سبک «پینوکیو» از فوت دختر آملی

روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی ضد انقلاب منتشر شد که در آن ادعا شده بود، فردی توسط شلیک یک مامور امنیتی کشته می‌شود، بررسی‌ها از این ماجرا نشان از کذب بودن ادعاهای رسانه‌های ضد انقلاب دارد.

به گزارش عصرقائم، تحرکات تبلیغاتی دشمن و تلاش آنها برای اثرگذاری بر افکارعمومی غیرطبیعی نیست. راهبرد «فتح کشورها بدون خونریزی» با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای دیرزمانی است به‌عنوان یکی از محوری‌ترین سیاست‌های «جنگ نرم» علیه کشورمان در فضای سایبری و رسانه‌ای دنبال می‌شود؛ سیاستی که در آن با برجسته‌سازی «دروغ‌ها» و «ادعاها» و پمپاژ شدید آن به جامعه از سوی منابع رسانه‌ای مختلف، تلاش می‌شود پدیده «وارونگی افکارعمومی» اتفاق بیفتد، پدیده‌ای که معاندان با وقوع آن می‌کوشند مخاطبان و کاربران خود را متقاعد کنند که وضعیت بحرانی است تا با استفاده از القای فکری، هدفی بزرگ‌تر دنبال شود. در گزارش پیش‌رو به ۱۰رویدادی که با هدف وارونگی افکارعمومی در رسانه‌های معاند بیشترین ضریب به آن داده شده است، پرداخته‌ایم.

روز گذشته ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی ضد انقلاب در دوپلان منتشر شد که در پلان نخست فردی مسلح  از بالای چند پله وبلندی تیری شلیک می‌کند.

با آنکه نوع سلاح و جنگی و غیر جنگی بودن آن مشخص نیست اما در همین اثنا و در پلان دوم تلفن همراه شخصی که در حال فیلم گرفتن از تجمع مردم آمل است به زمین می‌افتد و اطرافیان در حالی که دوربین گوشی هنوز روشن مانده و ضبط انجام می‌دهد می‌گویند که وی (مالک گوشی) گلوله خورده و به زمین افتاده است.

جریان ضد انقلاب با مرتبط دانستن این دو فریم به یکدیگر مدعی شده‌اند که فرد متوفی (مرحومه چلاوی) بر اثر اصابت شلیک از اسلحه فرد فریم نخست کشته شده است.

در همین زمینه رئیس پلیس آگاهی استان مازندران توضیحاتی را در خصوص این فیلم (که زمان ضبط آن به تاریخ ۳۰ شهریور با می‌گردد) به خبرنگار می‌دهد.

بر این اساس سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران گفت: در این فیلم ادعا شده که فرد مورد اصابت آن گلوله مرحومه چلاوی بوده است در صورتی که بررسی‌های ما نشان می‌دهد ویدئو پخش شده تقطیع شده است.

وی ادامه داد: همانطور که در فیلم مشخص است زاویه تیراندازی از بالا و ارتفاع به سمت پایین بوده در حالی که رد گلوله بر پیکر مرحوم چلاوی نشان می‌دهد که گلوله از جلو به عقب، از راست به چپ و از پایین به بالا به وی شلیک شده است که این سه زاویه نشان می‌دهد هیچکدام از گلوله‌ها از بالا شلیک نشده بلکه فردی از بین جمعیت(هم تراز با خانم چلاوی) به وی شلیک کرده است.

نکته دیگری که قیصری بدان اشاره می‌کند آن است که موارد متعددی از اصابت تیر به ماموران امنیتی از بین جمعیت معترضان (مانند آنچه برای مرحوم چلاوی رخ داده) در تجمعات مشابه به وقوع پیوسته است.

محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز گفت: متاسفانه در اغتشاشات اخیر شاهد پروژه کشته سازی بودیم تا این مساله را متوجه نیروهای امنیتی و انتظامی کنند.

ناکامی دشمنان و ضد انقلاب باعث شده است که آن‌ها «عملیات ضد ادراکی» دروغ‌پردازی به سبک «پینوکیو» را کلید بزنند.

گزارش‌ها از وضعیت شهر‌های مختلف نشان می‌دهد، حضور بدنه دولت در میان مردم، اعتماد مردم به رئیس جمهور، آگاه سازی از شیوه اجرای طرح، پرداخت یارانه و هدف گذاری برای آن و نیز اشراف عمیق اطلاعاتی نهاد‌های نظارتی و انقلابی نقشه دشمن را نقش بر آب کرده و کف جامعه از همراهی با آشوب سازان سر باز زده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی مدتی پیش نسبت به ناامیدی دشمن از براندازی و تمسک آن‌ها به جنگ میان سطحی و ترکیبی هشدار داده اند، مانور سایبری در روز‌های اخیر نشانه‌هایی از این ماجراست.

دروغ‌پردازی ضدانقلاب به سبک «پینوکیو» از فوت دختر آملی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 12 =