کد خبر : 310762
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
-

سوم آذرماه؛ رونمایی از طرح درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج

سوم آذرماه؛ رونمایی از طرح درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از رونمایی طرح بزرگ درمان بیماران خاص، نادر و صعب العلاج در کشور طی هفته بیمه سلامت خبر داد و گفت: با اضافه شدن ۱۸ گروه جدید به ۵ گروه قبلی، مجموعا ۲۳ گروه، تحت پوشش این طرح قرار خواهند قرار گرفت که در آینده‌ای نزدیک به ۴۰ گروه افزایش خواهد یافت.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: استان مازندران ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت دارد که با اجرای طرح پوشش رایگانه بیمه پایه، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار  نفر یعنی حدود ۵۰ درصد کل جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی طی هفته جاری خواهیم داشت که در برنامه استانی در روز پنج‌شنبه این هفته با حضور موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت برگزار خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: بیمه پایه رایگان کمک کرد تا با ارائه خدمات جدید جمعیت پوششی مطلوبی تحت بیمه سلامت قرار گیرند که ۲۰۰ هزار عضویت جدید در مازندران داشتیم.

این مسئول ادامه داد: تعداد موسسات طرف قرارداد ما از دو هزار و ۶۰۰ موسسه عبور کرده است و طی سال‌جاری با ۲۰۰ موسسه جدید، قرارداد منعقد شد.

میرزایی بیان کرد: پرداختی به این موسسات به طور منظم در حال انجام است و هیچ بدهی به موسسات طرف قرارداد نداریم و باید بگوییم در حوزه بیماران سرپایی حدود یک‌صدو ۶۰ میلیارد تومان طی شش ماه نخست امسال پرداخت کردیم.

وی عنوان کرد: در حوزه بستری نیز، از آنجا که پیش نیاز پرداخت، ارسال اسناد از سوی ۵۰ بیمارستان استان به بیمه سلامت و تاییدیه است لذا کمی زمان‌بر است و از ابتدای امسال تا پایان تیرماه مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌های طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به اجرای طرح‌های مهم استانی در حوزه بیمه سلامت اشاره و اعلام کرد: مهمترین طرح بیمه سلامت به طرح بیمه رایگان باز می‌گردد که از دی ماه سال گذشته آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد و اعتباری حدود  ۶۰۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی دولت تخصیص پیدا کرد.

این مسئول با اشاره به پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان برای ۲۷۵ زوج نابارور طی سال گذشته، افزود: این میزان طی نیمه نخست امسال در استان مازندران در حوزه نازایی با پوشش ۵۵۳ زوج به حدود ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است و در آینده ای نزدیک طرف قرار داد ما به ۸ مرکز دولتی و خصوصی در حوزه درمان زوجین بارور خواهد رسید.

میرزایی مطرح کرد: در بحث دارویاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان دولت سرمایه گذاشت که بیش از ۳۰۰ قلم غیر بیمه‌ای یا آزاد هستند که حدود ۱۲ میلیارد تومان مازاد هزینه می‌کنیم و در سه ماهه گذشته ماهانه تنها برای افزایش قیمت دارو حدود ۱۲ میلیارد تومان  در قابل طرح دارویاری در حال پرداخت هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۲۰۰ نفر در ۶۰ مرکز درمان اعتیاد تحت پوشش و دریافت خدمات قرار دارند؛ تاکید کرد: در درمان بیماران معتاد ۶۰ مرکز قرار داد داریم که از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه، ماهانه ۵۰۰ میلیون به این مراکز پرداخت کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: طرح درمان بیماران خاص، نادر و صعب العلاج جزو طرح‌های بسیار مهم بیمه سلامت کشور است که سوم آذر ماه از آن رونمایی خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: صندوقی بدین منظور در بیمه سلامت ایجاد شده است که مضاف بر ۵ گروه سابق هموفیلی، تالاسمی، ام اس، دیالیزی و پیوند کلیه تحت عنوان بیماران خاص، گروه‌های جدیدی نیز به این دسته اضافه شده و از خدمات بهره‌مند خواهند شد.

میرزایی مطرح کرد: نسخه‌نویسی بیمه سلامت در مازندران کاملا الکترونیک است و روزانه ۱۳ هزار نسخه الکترونیک در مازندران صادر می‌شود.

وی متذکر شد: بحث نسخه نویسی همچنان جای کار دارد و باید به گونه‌ای جلو برود که مردم متضرر نشوند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: تمامی پرداخت‌های ما الکترونیک است و صدور نسخه کاغذی تنها با اعلام رسمی از سوی دستگاه‌های متولی نظیر سازمان پدافند غیرعامل قابل قبول است.

کمانگری معاون بیمه سلامت مازندران نیز در این نشست گفت: خدمت جدید دولت سوم آذرماه رونمایی شد که خدمات جدیدی را به بیماران خاص ارائه خواهد شد.

وی افزود: با تشکیل این صندوق بیماران جدیدی به این گروه اضافه خواهد شد که خدمات نوینی خواهد بود.

معاون بیمه سلامت مازندران خاطرنشان کرد: با اضافه شدن ۱۸ گروه جدید به ۵ گروه قبلی، مجموعا ۲۳ گروه، تحت پوشش این طرح قرار خواهند قرار گرفت که در آینده‌ای نزدیک به ۴۰ گروه افزایش خواهد یافت.

سوم آذرماه؛ رونمایی از طرح درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج/ روزانه 13 هزار نسخه الکترونیک در مازندران صادر می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =