کد خبر : 310806
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
-

تحرکات ترکیه برای خارج کردن “هیئت تحریر الشام” از عفرین سوریه

تحرکات ترکیه برای خارج کردن “هیئت تحریر الشام” از عفرین سوریه

منابع مطلع از اتخاذ تدابیری توسط ترکیه برای بیرون کردن عناصر گروه موسوم به “هیئت تحریر الشام” از عفرین در پی اعتراض اهالی منطقه به ورود این گروه به این شهر و تشدید درگیری‌ها در آن خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، روزنامه العربی الجدید اعلام کرد که در پی فشارها و تظاهرات اهالی مناطق شمال سوریه علیه درگیری‌های اخیر میان گروه‌های وابسته به ترکیه در این مناطق و به ویژه در شهر عفرین و همچنین انتقاد آمریکا و روسیه از این تحولات، آنکارا طی روزهای اخیر تدابیری را برای بیرون کردن عناصر “تحریر الشام” از این شهر اتخاذ کرده است.

منابع نظامی وابسته به گروه موسوم به “ارتش ملی سوریه” مورد حمایت آنکارا در این باره به العربی الجدید گفتند: ارتش ترکیه موانع بتنی را در گذرگاه‌های “الغزاویه” و “دیر بلوط” در حومه جنوبی عفرین نصب کرده است تا منطقه را کنترل کرده و از ورود مجدد «هیئت تحریر الشام» به این منطقه جلوگیری کند.

ارتش ترکیه همچنین اقدام به گشت زنی در ایست بازرسی پلیس نظامی و غیرنظامی در عفرین کرده است تا با این اقدام از خالی بودن این ایست بازرسی‌ها از وجود عناصر هیئت تحریر الشام اطمینان حاصل کند؛ چراکه عناصر این گروه برای جلوگیری از شناسایی شدنشان با لباس پلیس نظامی وابسته به گروه “ارتش ملی سوریه” در این مناطق تردد می کنند.

طبق گفته این منابع، ارتش ترکیه تعدادی از اعضای هیئت تحریر الشام را که لباس پلیس نظامی به تن داشتند در ایست بازرسی شهرک “جندیرس” در نزدیکی شهر عفرین در شمال حلب شناسایی کرده و آنها را از این منطقه بیرون کرده است.

در پی ۱۰ روز درگیری داخلی میان گروه‌های همپیمان ترکیه در شمال سوریه ۵۸ تن از جمله ۱۰ غیرنظامی کشته شدند.

حدود ۳۰ گروه معروف به ارتش ملی سوریه مورد حمایت آنکارا که تجهیزات و تسلیحات در اختیار آنها قرار می‌گیرد و حمایت مالی می‌شوند بر منطقه مرزی در شمال حلب از جرابلس در حومه شمال شرقی تا حومه غربی عفرین سیطره یافته و از شهرهای اصلی مانند الباب و اعزاز عبور کرده و در این مناطق مستقر شدند.

در هشتم اکتبر، درگیری‌ها میان جبهه الشامیه و گروه الحمزه مورد حمایت آنکارا در شهر الباب پس از متهم کردن گروه الحمزه به قتل یک فعال رسانه‌ای توسط جبهه الشامیه آغاز شد؛ سپس این درگیری به سایر مناطق گسترش پیدا کرد.

پیشتر منابع سوری اعلام کرده بودند که درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح متحد ترکیه در شمال حلب مجددا از سر گرفته شد.

بعد از یک روز از آتش‌بس میان گروه‌های مسلح متحد ترکیه، درگیری‌ها میان این گروه‌ها در شمال حلب از سر گرفته شد.

گروه تحریر الشام دیگر گروه‌های مسلح متحد ترکیه را مجبور به یک توافق آتش‌بس کرده بود.

دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند. براساس توافق آتش‌بس قرار بود نیروهای متحد ترکیه از عفرین و شهرهای دیگر به پایگاه‌های قبلی‌شان بازگردند تا مسئولان غیرنظامی اداره شهر را در دست بگیرند.

درگیری‌ها در نزدیکی روستای کفرجنه در شمال حلب رخ داد و دو طرف تجهیزاتی را به این منطقه اعزام کردند. ساکنان نگران این هستند که هدف تحریر الشام سیطره بر شهر مرزی و استراتژیک اعزاز باشد.

تحرکات ترکیه برای خارج کردن "هیئت تحریر الشام" از عفرین سوریه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =