کد خبر : 310271
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
-

مماشات با تولیدکنندگان اخبار کذب خسارت سنگینی به کشور وارد می‌کند

مماشات با تولیدکنندگان اخبار کذب خسارت سنگینی به کشور وارد می‌کند

دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان و انتشاردهندگان اخبار کذب باید هزینه اقدام خود را بپردازند، گفت: مماشات با تولیدکنندگان اخبار کذب خسارت سنگینی به کشور وارد می‌کند.

به گزارش عصرقائم، علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه سامان‌بخشی به وضعیت انتشار اخبارکذب در رسانه ها و فضای مجازی اهمیت دارد‌، اظهار کرد: انتشار اخبار کذب علیه افراد، نهادهای رسمی و غیردولتی و دیگر مراجع موجب تشویش اذهان عمومی، التهاب‌آفرینی در جامعه و ناامنی اجتماعی می شود.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور گفت: جامعه سالم نیازمند رسانه قانونمند و ساختار مناسب در همه ابعاد است که رسانه وفضای مجازی بخشی از آن محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: تولیدکنندگان و انتشاردهندگان اخبار کذب باید هزینه اقدام خود را بپردازند که در حال حاضر اینگونه نیست.

عضو خانه ملت تصریح کرد: مجلس باید در خصوص وضعیت ناسالم مدیریتی در عرصه رسانه و فضای مجازی مسؤولیت ناپذیر، تصمیم قاطع بگیرد.

کریمی‌فیروزجایی افزود: مماشات با تولید کنندگان اخبار کذب خسارت سنگینی به کشور وارد می‌کند.

این مسؤول پارلمانی با اشاره به قوانین حاکم بر برخی کشورها در این زمینه یادآورشد: انتشار اخبار کذب در هر کشوری تابع قوانین خاص خود است ولی در کشور ما تولیدکنندگان اخبار کذب در حاشیه امن قرار دارند.

این استاد دانشگاه با تأکید بر مسؤولیت‌پذیری افراد در برابر تولید و انتشار شایعات و اخبار بی‌اساس افزود: این مسئله از حیث فرهنگی نیازمند بررسی محتوایی و جامعه‌شناسانه است.

کریمی‌فیروزجایی گفت: با توجه به حوزه نفوذ بالای رسانه‌ها و فضای مجازی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باید وضع قانون در این حوزه هر چه سریع‌تر سامان یابد.

دبیر هیأت رئیسه مجلس یازدهم نقش خانه ملت در این خصوص را مهم ارزیابی کرد و افزود: برخورد با عاملان تولید و انتشار اخبار کذب در جامعه نیازمند وضع قانون است که عزم مجلس را می‌طلبد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: قطعاً مجلس یازدهم در راستای حفظ امنیت ملی و آرامش روانی جامعه در زمینه تصویب قانون راهگشا برای مقابله با انتشار اخبار کذب ورود خواهد کرد.

وی گفت: مجازات عاملان انتشار اخبار کذب در جامعه نباید تحت تاثیر عواطف انسانی به فراموشی سپرده شود.

نماینده مردم بابل تصریح کرد: تأمین امنیت پایدار در حوزه های مختلف رسالت کلیدی ارکان توسعه کشور است.

مماشات با تولیدکنندگان اخبار کذب خسارت سنگینی به کشور وارد می‌کند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =