کد خبر : 310337
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
-

قرنطینه محلی در اوگاندا برای جلوگیری از شیوع ابولا

قرنطینه محلی در اوگاندا برای جلوگیری از شیوع ابولا

مقامات اوگاندا روز گذشته (شنبه) به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی ابولا، سفر را در دو منطقه در این کشور ممنوع کردند.

به گزارش عصرقائم، این محدودیت توسط رئیس جمهوری این کشور اعلام شده و به این معنی است که شهروندان، مجاز به ورود یا خروج به/از دو منطقه مشخص شده با وسایل شخصی یا عمومی نیستند.

به گفته رئیس جمهوری این کشور، دستور بسته شدن موقتِ کلیه اماکن تفریحی و همچنین عبادتگاه ها نیز صادر شده است و تدفین مردگان در این مناطق مانند شرایطی که در دوران همه گیری کرونا وجود داشت، باید تحت نظارت مقامات بهداشتی باشد.

بر اساس گزارش ها، این محدودیت ها دستکم به مدت ۲۱ روز ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری اوگاندا در این باره گفت: این اقدامات موقتی و برای کنترل شیوع ابولا هستند.

بیماری ابولا از تاریخ ۲۰ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تاکنون ۵۸ نفر را در اوگاندا آلوده کرده و دستکم ۱۹ نفر از جمله چهار کارمند بهداشت نیز بر اثر ابتلا به این بیماری در این کشور جان خود را از دست داده اند.

مقامات بهداشتی اوگاندا در زمان شروع شیوع این بیماری در این کشور که ماه اوت بوده، ضعیف عمل کردند و این بیماری توانسته گسترش یابد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آفریقا، مقامات بهداشتی اوگاندا بیش از ۱۱۰۰ تماس با بیماران شناخته شده ابولا را ثبت کرده اند.

ابولا که به صورت یک تب خونریزی دهنده ویروسی ظاهر می شود، در ابتدا می تواند به سختی قابل تشخیص باشد زیرا تب از علائم بیماری مالاریا نیز هست.

به گزارش آسوشیتدپرس، این بیماری از طریق تماس با مایعات بدن فرد آلوده یا مواد آلوده به این عفونت ویروسی منتقل می‌شود و علائم آن نیز شامل تب، استفراغ، اسهال، درد عضلانی و گاهی خونریزی داخلی و خارجی است.

قرنطینه محلی در اوگاندا برای جلوگیری از شیوع ابولا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 + دو =