کد خبر : 310106
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

بیانیه پایانی گردهمایی مدیران ستادی و استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور

بیانیه پایانی گردهمایی مدیران ستادی و استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور

گردهمایی مدیران ستادی و استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با صدور بیانیه ای به پایان رسید.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، در این بیانیه آمده است:

«در طلیعه بهار دانش و معرفت؛ همزمان با آغاز هفته وحدت و ایام ولادت حضرت محمد(ص) و حضرت امام صادق (ع)، به مناسبت سی و یکمین سال تأسیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی، مدیران ستادی و رؤسای واحدهای استانی دانشگاه در اولین نشست مشترک در سال جاری گرد هم آمدند تا ضمن عرض ادب به پیشگاه پیامبر رحمت و مهربانی(ص) و پیروان صادق ایشان حضرت امام خمینی(ره)، شهدای دفاع مقدس، مدافع وطن، امنیت و حرم و آرزوی عزت و سلامتی برای رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی، با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی تجدید میثاق نمایند. همچنین ایجاد هرگونه ناامنی در کشور را محکوم و برخورد قانونی با هدایت‌گران اصلی اغتشاشات اخیر را خواستار شدند.

حاضران در این نشست، با سرلوحه قرار دادن اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه علم و فناوری، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، نقشه جامع علمی کشور و همچنین برنامه‌های تحولی دولت مردمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تحقق اهداف کلان دانشگاه؛ بندهای ۷ گانه زیر را به عنوان بیانیه این نشست مورد تایید قرار دادند:

۱- بر این باوریم که نیازآفرینی گام مهمی برای تحول در آموزش است. علاوه بر این، تعالی آموزش عالی در گرو توجه توأمان و رعایت نسبت متوازن آموزش در حوزه های مهارتی و مرزهای دانش است. باتوجه به اینکه گسترش آموزش‌های عالی علمی کاربردی، گامی مؤثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است، متعهد می شویم برای نقش آفرینی سازنده در تربیت نیروی متخصص مورد نیاز مشاغل و بسترسازی اشتغال مولد پایدار، نسبت به تدوین برنامه‌های درسی مقطع دار و تکمیلی بین سطوح تحصیلی متناسب با نیازهای فعلی و آتی بازار کار اقدام نماییم.

۲- تبدیل دانشگاه به قطب تربیت تکنیسین در منطقه، جذب دانشجویان خارجی و ایجاد فرصت اشتغال برای دانش‌آموختگان به منظور پاسخ به نیازهای مهارتی را به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌دهیم؛ چرا که ظرفیت سازی برای رفع نیازهای نوآمد از اولویت‌های ضروری است.

۳- معتقدیم کاربردهای فناوری نیاز به توسعه و ساختار روزآمد دارد؛ بنابر این، با شبکه‌سازی مراکز نوآوری و رشد و راه‌اندازی خانه‌های خلاق، در جهت حل مشکلات حوزه اشتغال کشور گام می‌برداریم و در این راستا، راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی علمی‌کاربردی، شتاب‌دهنده‌های تخصصی و شرکت دانش‌بنیان خدمات آموزشی هوشمند را مدنظر قرار می دهیم.

۴- با آگاهی به این واقعیت که تلفیق علم و معنویت، افزایش بهره‌وری دستاوردهای علمی را به دنبال خواهد داشت، ظرفیت‌های فرهنگی خود را برای عمق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ‌سازی در مورد اهداف دانشگاه و تقویت باور عمومی نسبت به ارزش ذاتی مهارت به‌ کار می‌گیریم.

۵- از آن جا که توسعه هدفمند دانشگاه از موضوعات راهبردی است، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده، برای تأمین و تنوع بخشی به منابع درآمدی پایدار، ارتقا توانایی‌های فردی و شغلی کارکنان و برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، اهتمام خواهیم نمود.

۶- بر ضرورت استقرار و عملیاتی نمودن نظام جامع نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت هوشمند، مبتنی بر سنجش اثربخشی بروندادهای آموزشی، تأکید و تلاش می‌نماییم نسبت به هوشمندسازی فرآیندها در این زیست‌بوم مهارتی اقدام نماییم.

۷- وقوع تحول در احراز شایستگی‌ها، انکارناپذیر است. معتقدیم نقش‌آفرینی متولیان آموزش عالی در سیاست گذاری و پیاده‌سازی نظام صلاحیت حرفه ای به عنوان حلقه واسط بین نظام آموزش و اشتغال و موضوع پرهیز از تولی‌گری‌های چندگانه به منظور برقراری نظام صلاحیت حرفه‌ای، ضروری است.

بیانیه پایانی گردهمایی مدیران ستادی و استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × دو =