کد خبر : 309917
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
-

نخست وزیر فلسطین: باید شهرک نشینان یهود در لیست تروریسم قرار داده شوند

نخست وزیر فلسطین: باید شهرک نشینان یهود در لیست تروریسم قرار داده شوند

نخست وزیر فلسطین اعلام کرد که باید جامعه بین المللی تجاوزات اشغالگران را جرم بداند و رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایت‌هایش محاکمه کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در جلسه دولت گفت: آنچه در فلسطین رخ می‌دهد تروریسم دولتی سازمان یافته‌ای است که تنها دولت اشغالگر مسئولیت آن را برعهده دارد. باید اسرائیل به دلیل جنایت‌هایش محاکمه شود و شهرک نشینان نیز در لیست تروریسم قرار داده شوند.

وی گفت: جهان نباید سکوت در ازای جنایت‌های سربازان اسرائیلی در شهرها و روستاها و اردوگاه‌های فلسطینی را که قربانیان آن کودکان و جوانان هستند و همچنان با نزدیک شدن موعد انتخابات اسرائیل در ماه میلادی آتی افزایش می‌یابد، بپذیرد.

اشتیه گفت: سکوت جهانی در قبال جنایت‌ها به منزله ترغیب کردن به آن است. نباید به محکومیت‌ها و ابراز نگرانی برای توقف چنین جنایت‌هایی اکتفا کرد درحالی که مادران و پدران فرزندانشان را از دست می‌دهند و این همزمان با یورش شهرک نشینان تروریست و تجاوز به املاک شهروندان فلسطینی است.

وی تأکید کرد: طی ماه میلادی جاری شهرک نشینان ده‌ها مورد تجاوز و یورش انجام دادند و نیروهای اسرائیلی بسیاری را کشته و منازل زیادی را منهدم کردند. ملت فلسطین با جنگی فراگیر و تجاوزی خونین روبرو است که یک لحظه هم متوقف نشده است.

اشتیه بر همبستگی دولت با اسرایی که اعتصاب غذا کرده‌اند تأکید کرد و خواهان همبستگی مردمی و رسمی و جهانی با آن‌ها شد.

نخست وزیر فلسطین: باید شهرک نشینان یهود در لیست تروریسم قرار داده شوند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =