کد خبر : 310011
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
-

قلع و قمع ۸۱۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

قلع و قمع ۸۱۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران از شناسایی هزار و ۴۵۰ تغییرکاربری غیرمجاز در سطح ۱۰۸ هکتار زمین در استان خبر داد و گفت: طی ۶ ماهه امسال ۸۱۴ مورد با اخذ دستور قضائی از دادستان‌های قلع و قمع بناها و دیوارکشی‌های غیرمجاز اجرا شده است.

به گزارش عصرقائم، آب و هوای خوب، چشم‌اندازهای کم‌نظیر، همجواری با دریا،کوه و جنگل موجب جلب توجه خوش‌نشینان شد که حتی دقایقی کوتاه را برای حضور در استان غنیمت می‌شمارند.

نگاهی به اطراف حتی چشم‌اندازهای دوردست این واقعیت را بیشتر جلوه‌گر می‌شود ویلاها و آسمان‌خراش‌هایی که از دل جنگل‌ها و طبیعت مازندران سردرآوردند.

چشم‌اندازهای زیبا پای مردمی را به طبیعت استان باز کرد باوجود اینکه بسیاری از آنان در شهرهای بزرگ که دارای خانه و زندگی مستقل هستند به فکر خانه دوم یا سومی برای خود در دل جنگل ها افتادند.

متاسفانه ویلاسازی های بی رویه در جنگل های شمال طبیعت بکر و سبز را مخدوش کرد و آسیب‌های را به دنبال داشت، در سال‌های اخیر شاهد بازگشت اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در طبیعت مازندران هستیم که سد راه هجوم زمین‌خواران در طبیعت استان شده است.

در راستای مقابله و قلع و قمع شاهد اقدامات خوبی در سازمان جهاد کشاورزی استان هستیم که امیدواریم با تداوم این برخوردها شاهد سبز ماندن طبیعت مازندران باشیم.

حجت‌الله هادیان معاون امور اراضی جهاد کشاورزی استان مازندران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد یک‌هزار و ۳۰۰ خبر تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به‌واسطه سامانه تلفنی ۱۳۱ و اطلاع رسانی شهروندان و گزارش مراجع نظارتی و قضائی دریافت شد.

وی افزود:  با بررسی این اخبار و گزارش‌ها و با در نظر گرفتن گزارش‌ها چندباره بالغ بر ۳۰۰ گزارش تکراری، ۱۳۲ مورد فاقد صحت و بیش از ۴۳۰ مورد دارای صحت بوده است.

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی استان مازندران بیان کرد: در مجموع با شناسایی یک‌هزار و ۴۵۰ مورد در سطح ۱۰۸ هکتار تغییرکاربری غیرمجاز، تعداد ۸۱۴ مورد با اخذ دستور قضائی از دادستان‌های قلع و قمع بناها و دیوارکشی‌های غیرمجاز اجرا شد.

هادیان گفت: همچنین تعداد ۳۱ مورد احکام قضایی صادره از دادگاه‌های کیفری نیز اجرا شد.

قلع و قمع ۸۱۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =