کد خبر : 309926
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
-

دشمن به دنبال سوار شدن بر گسل‌های جامعه است

دشمن به دنبال سوار شدن بر گسل‌های جامعه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: استمرار ارتباط بین بدنه مدیریتی دانشگاه با تشکل ها و دانشجویان و اساتید خودش یک اندوخته بسیار خوبی است که می تواند مانع سوء استفاده دشمنان از مطالبات دانشجویی شود.

به گزارش عصرقائم، اقبال شاکری در گفت‌وگو ، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در سطح کشور با تاکید بر ضرورت جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان از مطالبات مردم، بیان کرد: کاری که دشمن دنبال می کند سوار شدن بر گسل هایی است که در سطح جامعه به وجود می آید، شاهدیم افرادی که اعتراض داشتند در روزهای ابتدایی اعتراض خود را مطرح کردند و بعد کنار رفتند و امروز جریان آشوبگر دیگری فضا را جلو می برد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید بین اعتراض و آشوب تفاوت قائل شد، اظهار کرد: باید بستر مناسبی برای شنیدن اعتراضات مردمی در چهارچوب قانون فراهم شود، البته تا به امروز این امکان فراهم بود که مردم، مقابل مجلس اعتراضات خود را بیان کنند و بارها اقشار مختلف مقابل مجلس تجمعات اعتراضی برگزار کرده اند و ما نیز در مجلس با نمایندگان آنها جلساتی تشکیل دادیم تا بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس همواره سعی کردند تا در بین مردم بوده و صدای اعتراض های آنان را بشنوند. بنابراین ارتباط بین مردم و مسئولان برقرار است و نمی توان این موضوع را بهانه ای برای آشوب و قتل و اغتشاشات و آسیب به بیت المال قرار داد. فقط این رابطه باید تقویت شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قطعا اگر قانونی با جزئیات بیشتر برای ساماندهی تجمعات داشته باشیم شرایط برای شنیدن اعتراضات مردم بهتر خواهد شد. لازم است وزارت کشور بررسی‌های لازم را در این حوزه انجام دهد و اگر نقص هایی وجود دارد در قالب لایحه به مجلس ارائه کند و ما نیز آماده همکاری با دولت برای ساماندهی این موضوع هستیم.

شاکری با اشاره به مسائل رخ داده در سطح دانشگاه های کشور، بیان کرد: ورود عناصر غیرمحق به عرصه های مختلف باعث می شود تا مطالبات از محور خود خارج شوند. عناصر آشوبگر تحت کنترل نیروهای خارجی زمانی که با جوهای دانشگاهی و جوهای مردمی قاطی می شوند شاهد به حاشیه رفتن مطالبات این اقشار هستیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه ها تشکل ها با سلایق مختلف فعالیت دارند، این تشکل ها در دانشگاه ها از معاونت دانشجویی و فرهنگی و کمیسیون تشکل ها در دانشگاه وقت گرفته و جلسات مختلف و تجمعات مختلف تشکیل می دهند و اعترضات و انتقادهای خود را مطرح می کنند. این روال در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه شریف و دانشگاه تهران حاکم است.

نماینده تهران افزود: دانشجویان تاکنون با رعایت پروتکل های دانشجویی نقدها و اعتراضات خود را مطرح می کردند اما امروز شاهد هستیم برخی از اتفاقاتی که در دانشگاه ها در حال رخ دادن است اصلا در شأن دانشگاه های ما نیست. این نشان می دهد افراد دیگری سعی دارند فضای دانشجویی را در دست بگیرند.

شاکری در پایان تصریح کرد:‌ اصرار ما این است که دانشجویان این فرصت را داشته باشند که در خود محیط دانشگاه مطالب خود را مطرح کنند، از سوی دیگر روسای دانشگاه ها به خصوص معاونت های دانشجویی، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و تشکل های دانشجویی باید در طول سال باهم کار کنند و در ارتباط باشند تا اعتراضات دانشجویی به نقطه انفجار نرسد. استمرار ارتباط بین بدنه مدیریتی دانشگاه با تشکل ها و دانشجویان و اساتید خودش یک اندوخته بسیار خوبی است که از سوء استفاده دشمنان از مطالبات دانشجویی جلوگیری می کند.

دشمن به دنبال سوار شدن بر گسل‌های جامعه است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − چهارده =