کد خبر : 309865
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

مدارس به پایگاه هلال‌احمر تبدیل شود

مدارس به پایگاه هلال‌احمر تبدیل شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت هلال‌احمر در همه ‌مدارس باید یک پایگاه داشته باشد تا از طریق این پایگاه‌ها اهداف بشردوستانه و آموزش‌های امدادی را توسعه دهد.

به گزارش عصرقائم، پیرحسین کولیوند در مراسم رونمایی از کتاب دادرس که امروز برگزار شد، گفت: آموزش همگانی رسالت اصلی جمعیت هلال احمر است. اگر آموزش همگانی از پایه و از سنین کودکی آغاز شود، در بلند مدت جامعه‌ای داریم که مهارت‌های لازم برای مواجهه با انواع مخاطرات طبیعی و غیر آن را آموزش دیده است.

وی با اشاره به جامعه هدف در موضوع تفاهم‌نامه هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت: جامعه هدف ارائه آموزش‌های امدادی در مدارس، در وهله اول، حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز کشور هستند و در ادامه یک میلیون معلم نیز آموزش خواهند دید که این معلمان می‌توانند منشاء تربیت و مهارت‌آموزی بسیاری از افراد جامعه شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه وقتی مدرسه را هدف قرار می‌دهیم از والدین نباید غافل شویم افزود: اولیای دانش‌آموزان به عنوان هسته این جامعه هدف باید مدنظر قرار گیرند تا بتوانیم در راستای جامعه تاب‌آور، اهداف مستمر و مشخص داشته باشیم.

کولیوند با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای آموزش امدادی افراد از سنین خردسالی برای ایجاد جامعه تاب‌آور گفت: جمعیت هلال احمر در همه‌مدارس باید یک پایگاه داشته باشد تا از طریق این پایگاه بتوانند اهداف بشردوستانه و توسعه آموزش‌های امدادی را پای‌ ریزی کند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: مجموعه جمعیت هلال احمر، محتوای مورد نیاز را برای فعال تر شدن این پایگاه‌ها آماده می‌کنند. از سوی دیگر استقرار این پایگاه می تواند در توسعه فعالیت‌های هلال احمر از جمله شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و معرفی به خیرین موثر باشد. نگاه جمعیت هلال احمر باید نگاه جهانی به موضوعات باشد خصوصا در موضوعات آموزشی و تربیتی باید با مشارکت سایر جمعیت های ملی، هم افزایی و تعامل را افزایش دهیم.

هدف هلال احمر و  آموزش و پرورش؛ دانش آموز آماده، معلم آماده و مدرسه آماده

در ادامه صادق ستاری فر، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش هم با قدردانی از همکاری موثر و مستمر جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان برای توسعه آموزش همگانی در مدارس افزود: دانش آموز آماده، معلم آماده و مدرسه آماده  هدفی است که با همکاری جمعیت هلال احمر دنبال می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تربیت به عنوان یکی از تکالیف جدی در سند تحول بنیادین مدنظر است افزود: براین اساس دانش آموز صرفا برای کسب دانش به مدرسه نمی‌آید بلکه او مربی، معلم، مربی و مدرسه کانون تربیتی محله است.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموز باید در ساحت‌های تربیتی، اعتقادی، زیباشناسی و سیاسی اجتماعی و… پرورش یابد افزود: برای تحقق این هدف وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند اقدام کند و نیاز است با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی همکاری کند که جمعیت هلال احمر در ساحت زیستی و تربیتی می‌تواند بازو و همکار وزارت آموزش و پرورش باشد.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، ستاری فر با اشاره به ضرورت آماده‌سازی بسته آموزشی متناسب با نیازها و اقتضای سنی گروه های هدف در مدارس افزود: تنوع بخشی در محیط آموزشی در جذب و گرایش دانش آموزان بسیار موثر است و جمعیت هلال احمر می‌تواند این جذب را با برنامه های خود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه «مهارت زندگی» کلید واژه وزارت آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌هاست افزود: هلال احمر به عنوان متولی آموزش همگانی می تواند با تربیت دانش آموزان، معلم های چند مهارتی و ۹۰ هزار معلم دانشجو در رسیدن به این هدف کمک کند.

مدارس به پایگاه هلال‌احمر تبدیل شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 9 =