کد خبر : 309884
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
-

روستاهای مازندران برای عقب نماندن از توسعه اینترنت پرسرعت می‌خواهند

روستاهای مازندران برای عقب نماندن از توسعه اینترنت پرسرعت می‌خواهند

نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاها برای عقب نماندن از توسعه خواهان اینترنت پرسرعت هستند و در عصر کرونا متوجه شدیم که زیرساختها آی تی چقدر می تواند کمک کننده باشد.

به گزارش عصرقائم، محمدعلی بندپی نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در آیین عملیات اجرایی فیبر نوری شهر چالوس با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی مردم استان و به ویژه غرب استان عدم دسترسی آنها به تصاویر با کیفیت صدا و سیما و اینترنت پر سرعت است، اظهار کرد: وقتی مطالبه مردم به اینترنت فورجی می رسد نشان می دهد گسترش توسعه آنقدر زیاد بوده است که حتی روستاهای ما برای عقب نماندن از توسعه خواهان اینترنت پرسرعت هستند و در عصر کرونا فهیمدیم که زیرساختها آی تی چقدر می تواند کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انقلاب جدی در زیرساختهای ارتباطات و اطلاعات در حال ایجاد شدن است، گفت: از آنجایی که در اجرای این پروژه کنده کاری صورت می گیرد نیاز است  اطلاع رسانی شود که مردم در جریان آن قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت آسیاتک نیز با بیان اینکه اجرای این پروژه بزرگراه های اطلاعاتی و دسترسی به شبکه ملی جهانی و شبکه ملی اطلاعات را با آخرین تکتولوژی روز دنیا برای چالوس و نوشهر رقم خواهد زد، اظهار کرد: اجرای پروژه فیبر نوری  به خانوارها کمک می کند که دسترسی پرسرعتی به شبکه ملی اطلاعات داشته باشند.

محمدعلی یوسفی زاده با بیان اینکه با توجه به نظر دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات  مبنی براینکه بخش خصوصی وارد اینگونه پروژه ها شود، افزود: در این راستا این دستورالعمل  به شرکتها ابلاغ شد و از سال ۸۲ نیز بعد از ایجاد سازمان تنظیم مقررات و تغییر ساختار در وزارت ارتباطات ، شرکت آسیاتک سرویس دهنده به تلفن ثابت با خدمات دیتا می باشد.

وی تغییر و ارتقا در همه ارتباطات شهری و حتی داخل ساختمان را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: در این راستا نیاز است همه مسئولان کمک کنند زیرا این طرح یک طرح کلان و ملی است و نیازمندحمایت همیشگی فرمانداری ، نماینده مجلس، شهرداری و نیروی انتظامی است.

مدیر عامل شرکت آسیاتک با بیان اینکه رویکرد توسعه ای آسیاتک از سال ۸۲ در حوزه های مختلف ارتباطات بوده است، تصریح کرد: این شرکت یک شرکت سهامی عام است و چند صد هزار نفرسهامدار دارد و توسعه ارتباطات جزو اهداف آن می باشد که در حال پیش بردن است.

یوسفی زاده طرح فیبر نوری را یکی از کلان پروژه های شرکت برشمرد و ادامه داد: در برخی  شهرها در حال مذاکره با شهرداری ها هستیم.

وی با بیان اینکه پوشش یک میلیون خانوار به عهده آسیاتک گذاشته شده است، تاکید کرد: بنا داریم فیبرنوری را علاوه بر کل استان مازندران در یکی دو استان دیگر هم اجرا کنیم.

مدیر عامل آسیاتک با تاکید براینکه  نیازمند هوشمند سازی هستیم، یاداور شد: درصدد هستیم طی ۶ ماه سرویس پایدار وکاملی را به ۳۵ هزار خانوار چالوس دهیم و این پروژه در چالوس با هزینه ۴۵ میلیارد تومان هزینه اجرایی خواهد شد تا به مرحله ثبت خانوارها برسد.

روستاهای مازندران برای عقب نماندن از توسعه اینترنت پرسرعت می‌خواهند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + 11 =