کد خبر : 308916
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
-

آخرین وضعیت امین تارخ در بیمارستان

آخرین وضعیت امین تارخ در بیمارستان

امین تارخ بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون از ساعاتی قبل در روز دوشنبه، ۲۸ شهریور ماه به دلیل مشکلات قلبی به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش عصرقائم، این بازیگر قدیمی ، در ساعت‌های گذشته، روز ۲۸ شهریور در بیمارستان بستری شده و این خبر به درخواست خانواده‌اش خبر با تاخیر منتشر می‌شود.

تارخ در حال حاضر مراحل درمان را در بیمارستان سپری می‌کند و برخی هنرمندان از انجمن بازیگران خانه سینما نیز پیگیر وضعیت او در بیمارستان هستند.

امین تارخ که متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ است در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرده است.

او در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرده است.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی ، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می توان اشاره کرد.

او در تلویزیون هم در سریال های زیادی بازی کرده ‌و یکی از نقش‌های ماندگار ش در نقش ابن سینا بوده است.

«سربداران»، « شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است.

آخرین وضعیت امین تارخ در بیمارستان

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =