کد خبر : 308783
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
-

پیشرفت در اقدامات سه حزب عراقی برای تشکیل کابینه

پیشرفت در اقدامات سه حزب عراقی برای تشکیل کابینه

یکی از اعضای ائتلاف فتح عراق امروز (شنبه) مهمترین تحولات سیاسی مربوط به روند تشکیل کابینه جدید و پایان بحران بن‌بست سیاسی در این کشور را فاش و تاکید کرد، چارچوب هماهنگی، حزب دموکرات کردستان و ائتلاف حاکمیت تمایل به حضور در الحنانه و تکمیل روند قانون اساسی را دارند.

به گزارش عصرقائم، عائد الهلالی، عضو ائتلاف فتح عراق امروز در گفتگو با سومریه نیوز اظهار کرد: علاوه بر طرف‌های خارجی که برای نزدیک‌سازی رویکردها و رسیدن به نقاط مشترکی میان گروه‌های سیاسی تلاش می‌کنند، تحرک گسترده‌ای میان شرکای سیاسی جهت اقدام برای تکمیل روند قانون اساسی و تلاش برای پایان بحران وجود دارد.

این عضو ائتلاف فتح عراق گفت: این توافق‌ها به ویژه میان حزب دموکرات کردستان، ائتلاف حاکمیت، چارچوب هماهنگی و احزاب همپیمان آن به مراحل پیشرفته و بسیار مهمی رسیده‌اند و آنها تمایل دارند با تشکیل یک هیئت مشترک، به حنانه رفته و نتایج تلاش‌های خود برای مجاب کردن مقتدی صدر، رهبر جران صدر به این مساله را ارائه دهند.

الهلالی افزود: با توجه به اینکه جنین پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق در نشست چهارم اکتبر آتی شورای امنیت گزارشی ارائه خواهد کرد، این تحرکات سیاسی با سرعت در حال انجام هستند، همچنین پیش‌بینی می‌شود تظاهراتی آغاز شوند که در ادامه به شکل تحصن‌هایی درآیند و علاوه بر آن اتفاقات زیادی ممکن است رخ دهد.

این مسؤول عراقی در پایان با اشاره به وجود تحرکی جدی و موثر به رهبری حزب دموکرات کردستان، ائتلاف حاکمیت و چارچوب هماهنگی جهت حل بحران و پایان پرونده تشکیل کابینه که بسیار طولانی شده، از احزاب سیاسی این کشور خواست گام‌های خود در مسیر حل بحران را سرعت بخشیده و آنچه از آنها انتظار می‌رود را انجام دهند.

پیشرفت در اقدامات سه حزب عراقی برای تشکیل کابینه

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + ده =