کد خبر : 308713
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
-

شی جینپینگ ممانعت از تلاش‌های خارجی برای وقوع “انقلاب‌های رنگی” را خواستار شد

شی جینپینگ ممانعت از تلاش‌های خارجی برای وقوع “انقلاب‌های رنگی” را خواستار شد

رئیس‌جمهور قزاقستان از اعضای سازمان همکاری شانگهای خواست تا در حوزه نظامی-سیاسی همکاری کنند. رئیس‌جمهور چین نیز خواستار تلاش برای ممانعت از وقوع انقلاب‌های رنگی در کشورهای عضو شد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان در سخنان افتتاحیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند از کشورهای عضو سازمان دعوت کرد تا همکاری در حوزه نظامی-سیاسی ایجاد کنند.

او گفت: اولویت اصلی سازمان همکاری شانگهای تقویت امنیت منطقه ای است. لازم است به اجرای اسنادی که قبلا تصویب شده است، فعالیت های مشترک در این زمینه مهم ادامه یابد. بنابراین، ما پیشنهاد می کنیم حوزه نظامی – سیاسی بین نهادهای دفاعی افزایش یابد.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین نیز گفت: جلوگیری از هرگونه تلاش نیروهای خارجی برای سازماندهی “انقلاب های رنگی” در کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) مهم است.

شی در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: “ما باید از تلاش های یکدیگر برای حفظ امنیت و منافع توسعه حمایت کنیم. مهم این است که از تلاش های نیروهای خارجی برای برانگیختن انقلاب رنگی جلوگیری کنیم و به طور مشترک با دخالت در امور سایر کشورها به هر بهانه ای مخالفت کنیم.”

شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان هم گفت که وضعیت غیر بلوکی سازمان همکاری شانگهای امکان گسترش آن را فراهم می کند،

او گفت: به لطف پایبندی قاطع به اصول باز بودن و عدم تعهد، روابط دوجانبه سودمند بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تقویت می شود، همکاری‌های بین المللی با موفقیت در حال توسعه است .

رئیس جمهور ازبکستان خاطرنشان کرد: امروز تفاهم نامه تعهدات ایران به عنوان عضو کامل این سازمان در حال امضا است. ما از امضای یادداشتی برای اعطای وضعیت شرکای گفتگو به جمهوری عربی مصر و کشور قطر استقبال می کنیم. بحرین، مالدیو، کویت، امارات متحده عربی و میانمار نیز وضعیت شریک گفتگو را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، ما در حال آغاز روند اعطای وضعیت عضویت کامل سازمان همکاری شانگهای به جمهوری بلاروس هستیم.

شی جینپینگ ممانعت از تلاش‌های خارجی برای وقوع "انقلاب‌های رنگی" را خواستار شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =