کد خبر : 308611
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
-

تایید مرگ یک بیمار در لس‌آنجلس بر اثر آبله میمونی

تایید مرگ یک بیمار در لس‌آنجلس بر اثر آبله میمونی

اداره بهداشت عمومی شهرستان لس آنجلس روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که مرگ یک بیمار آبله میمونی در این شهرستان تایید شده و هرچند پیش از این نیز دو مورد فوت دیگر بر اثر این بیماری در ایالات متحده گزارش شده بود اما موارد قبلی همگی احتمالی بوده در حالیکه این بیمار در لس‌آنجلس، اولین فرد مبتلا در آمریکاست که دلیل قطعی مرگ وی بر اثر عفونت ناشی از آبله میمونی تایید شده است.

به گزارش عصرقائم، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) نیز مرگ این فرد بر اثر عوارض ابتلا به آبله میمونی را تایید و اعلام کرد که وی دچار نقص سیستم ایمنی بوده و در بیمارستان نیز بستری شده است. با این حال تاکنون جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نشده است.

مقامات بهداشتی آمریکا اعلام کردند: افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی و مشکوک به ابتلا به آبله میمونی هستند، می بایست به موقع به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و در طول بیماری نیز تحت نظر پزشک باشند.

به گفته یکی از متخصصان، سیستم ایمنی ضعیف این فرد نتوانست ویروس را پس از ورود به بدنش کنترل کند، ویروس به شکلی نامحدود تکثیر شد و احتمالاً به چندین اندام گسترش یافته و باعث اختلال در عملکرد آنها شده است.

به گفته پزشکان، مرگ و میر ناشی از بیماری آبله میمونی بسیار نادر است و اغلب نوزادان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند را تحت تاثیر قرار می دهد.

اداره خدمات بهداشتی ایالتی تگزاس نیز حدود یک ماه قبل، اولین مورد مرگ یک بیمار مبتلا به آبله میمونی را در این ایالت اعلام کرد با این حال پزشکان معالج، مرگ وی بر اثر این بیماری را احتمال داده‌اند و به تایید نهایی نرسید و هنوز علت فوت وی بر اثر این بیماری قطعی نشده است.

همچنین یک بیمار مبتلا به آبله میمونی در کالیفرنیا هم جان خود را از دست داد با این حال مقامات بهداشتی این ایالت اعلام کردند که برای تعیین نقش این بیماری در مرگ بیمار لازم است کالبدشکافی انجام شود و این کار ممکن است چند روز یا چند هفته زمان ببرد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده، تا روز گذشته ۲۲ هزار مورد تایید شده یا احتمالی ابتلا به آبله میمونی در این کشور گزارش شده است. همچنین ایالت کالیفرنیا نیز با ۴۳۰۰ مورد ابتلا، بیشترین موارد ابتلا به آبله میمونی را در آمریکا به ثبت رسانده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون ۵۸ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی و ۱۸ مورد مرگ تاییده شده ناشی از عوارض این بیماری در سطح جهان به ثبت رسیده است.

تایید مرگ یک بیمار در لس‌آنجلس بر اثر آبله میمونی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + نه =