کد خبر : 308580
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
-

اعلام آماده باش ۲۴ ساعته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در عشق‌آباد

اعلام آماده باش ۲۴ ساعته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در عشق‌آباد

رئیس سازمان مدیریت بحران از اعلام آماده باش این سازمان به دستگاه‌های امدادی و خدماتی در پی وقوع زمین لرزه در عشق‌آباد طبس خبر داد.

به گزارش عصرقائم، محمد حسن نامی در گفت‌وگو ، با اشاره به وقوع زمین لرزه در محدوده عشق‌آباد اظهار کرد: ساعت ۴:۰۷ روز صبح روز جاری، ۲۲ شهریورماه، زمین لرزه ای با قدرت ۵.۱ ریشتر حوالی عشق‌آباد در شهرستان طبس را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه در طول جغرافیانیی ۵۶.۷۳، عرض جغرافیایی ۳۴.۲ و عمق زمین هشت کیلومتری از سطح زمین رخ داده است، گفت: بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری، دو پس لرزه ۲.۶ و ۳.۶ ریشتری نیز در ساعات ۴:۳۹ و ۵:۲۱ رخ داده است.  کانون این زمین لرزه در ۲۵ کیلومتری عشق آباد، ۶۹ کیلومتری طبس و ۷۴ کیلومتری بشرویه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه از اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی و خدماتی سطح کشور خبر داد و گفت: البته اعلام شده است که این زمین لرزه خسارتی نداشته است پس نیاز نیست که هموطنان نگرانی بابت این زلزله داشته باشند اما لازم است که هوشیاری خود را برای آمادگی بیشتر در برابر این دسته از حوادث حفظ کنند. در واقع همواره لازم است که مردم عزیز برای مقابله با حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند.

نامی ادامه داد: در همین راستا نیز ما به تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در مناطق تحت تاثیر زلزله اعلام کردیم که تا ۲۴ ساعت آینده در آماده‌باش کامل باشند و تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

اعلام آماده باش ۲۴ ساعته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در عشق‌آباد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 11 =