کد خبر : 308399
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
-

قصه زوجی که عشق اربعین دارند

قصه زوجی که عشق اربعین دارند

در کنار تمام زیبایی‌هایی که در پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا نهفته و بسیار با ارزش است اما برخی افراد حتی پا را فراتر گذاشته و از شهر و دیار خود پیاده‌روی به سمت کربلا را آغاز کردند که این را دیگر می‌توان اوج اخلاص و ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) دانست.

به گزارش عصرقائم، فصل اربعین که فرا می‌رسد انگار فصل زیبایی رسیده است، انسان وقتی صحنه‌های شور و اشتیاق زائران برای مهیا شدن به این سفر معنوی را مشاهده می‌کند به وجد می‌آید و ناخودآگاه آن شعر محتشم به ذهن‌ها می‌آید که “این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست.”

در کنار تمام زیبایی‌هایی که در پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا نهفته و بسیار با ارزش است اما برخی افراد حتی پا را فراتر گذاشته و از شهر و دیار خود پیاده‌روی به سمت کربلا را آغاز کردند که این را دیگر می‌توان اوج اخلاص و ارادت به حضرت سیدالشهدا(ع) دانست.

یک زوج فریدونکناری امسال تصمیم گرفتند در کنار هم مسیر پیاده‌روی اربعین را از داخل کشور آغاز کنند تا به کربلا برسند، با این زوج که هم‌اکنون در مسیر نجف هستند به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

۴۰ روز پیاده‌روی تا اربعین
جعفر خسروی و همسرش فاطمه کشوری در پاسخ به این سوال که چه چیزی موجب می‌شود زن و شوهر تصمیم بگیرید این مسیر طولانی را پیاده حرکت کنید، گفتند: وقتی می‌بینیم که امام حسین(ع) همراه خانواده در قیام کربلا حاضر شد ما هم برای همدلی و همراهی امام عاشقان تصمیم گرفتیم امسال با هم در این مسیر قدم برداریم.

خسروی درباره مسیر سفر خود و همسرش می‌گوید: من از فریدونکنار پیاده‌روی را آغاز کردم که حدود ۴۰ روز و همسرم از شوش حرم دانیال نبی(ع) پیاده‌روی را آغاز کرده که حدود ۲۲ روز تا کربلا به طول می‌انجامد.

این زائر اربعین در پاسخ به این سوال که بیشتر زائران اربعین از نجف پیاده‌روی خود را به سمت کربلا آغاز می‌کنند شما چرا از فریدونکنار تا کربلا پیاده‌روی می‌کنید گفت: آرزوی من این بود که یک روز از درب منزل به‌ قصد زیارت اربعین امام حسین(ع) راهی کربلا شوم و زمانی که یک بار این توفیق نصیبم شد دیگر برای سال‌های بعد آرام و قرار نداشتم و حالا پنجمین بار است.

خسروی درخصوص بهترین حسی که در اربعین به او دست می‌دهد، می‌گوید: وقتی به چشم می‌بینی که چقدر به عاشقان امام حسین(ع) و دین جد بزرگوارش زیاد شده و دل همه این عاشقان به هم نزدیک شده به انسان حس لذت‌بخشی می‌دهد.

نیت امام زمانی در مسیر حسینی
فاطمه کشوری همسر جعفر خسروی که برای نخستین بار همسفر پیاده‌روی همسرش شده است در پاسخ به این سوال که چه چیز باعث شد امسال همسرت را در این مسیر همراهی کنی گفت: تمام این سال‌هایی که همسرم پیاده از شهرمان به کربلا می‌رفت دوست داشتم در کنارش باشم اما امسال خداوند به من توفیق داد و این سعادت نصیبم شد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین مقدمه ظهور آقا امام زمان(عج) است یادآورشد: اگر در مسیر پیاده‌روی چه از نجف تا کربلا و یا چه از هر جای دنیا به سمت عراق دل را به امام حسین(ع) بسپاری و نیت امام زمانی داشته باشی تمام سختی‌ها آسان می‌شود چراکه عنایت امام زمان(عج) در این مسیر دیده می‌شود.

این بانوی زائر تاکید کرد: امیدوارم روزی پیاده‌روی اربعین قسمت همه افرادی که تاکنون آن را تجربه نکرده بشود.

حسین(ع) مظهر عشق است و عشق‌بازی در فصل اربعین زیبایی وصف‌ناپذیری دارد که با هزار هزار کلمه هم نمی‌توان آن را توصیف کرد و این زیبایی‌ها به هیچ عنوان در فصل‌های عادی سال قابل مشاهده نیست و فقط برای اربعین خلق می‌شود.

قصه زوجی که عشق اربعین دارند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 8 =