کد خبر : 308413
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
-

راه‌اندازی ۳۰۰ تشکل احیاگر تخصصی امر به معروف در مازندران

راه‌اندازی ۳۰۰ تشکل احیاگر تخصصی امر به معروف در مازندران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ تشکل احیاگر تخصصی در مازندران شکل گرفته و یا در حال سیر مراحل ثبت قرار دارند، گفت: باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم تا روحیه بی تفاوتی در میان مردم از بین برود.

به گزارش عصرقائم، مهرداد محمدی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جویبار که با حضور حجت الاسلام نادعلیزاده امام جمعه جویبار برگزار شد ضمن تقدیر از اقدامات متولی بعنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جویبار، اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر جویبار یکی از ستاد‌های برتر در میان شهرستان‌های استان است که بیانگر اهتمام جدی مسئولین به ویژه رئیس و دبیر ستاد در شهرستان است.

محمدی گستره معروفات را در جامعه بسیار گسترده برشمرد و افزود: وظیفه ستاد این است تا در جهت عمومی سازی و پر رنگ نمودن نیکی‌ها و معروفات و کاهش هرچه بیشتر منکرات در جامعه تلاش کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به ضرورت ایجاد جبهه واحد و ساختار سازمانی برای پیشبرد هرچه بهتر امور اشاره و تصریح کرد: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ساری و جاری شود نیازمند ایجاد تشکل‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ تشکل احیاگر تخصصی در مازندران شکل گرفته و یا در حال سیر مراحل ثبت قرار دارند، افزود: باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم تا روحیه بی تفاوتی در میان مردم از بین برود که بهترین نظام در این راه پیاده‌سازی نظام امر به معروف و نهی از منکر است.

محمدی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیز مانند سایر واجبات الهی نیازمند یادگیری است، تصریح کرد: ستاد در این مسیر با برگزاری دوره‌های تربیتی گوناگون به صورت رایگان نسبت به آموزش علاقمندان اقدام کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به این مطلب که طی سال‌های اخیر توجه جدی به موضوع عفاف و حجاب از سوی مسئولان کشور نشده، اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب امروز از موضوعات فوریت دار برای نظام اسلامی است، زیرا دشمن تمام نیروی خود را در این بخش متمرکز نموده تا از طریق آن بتواند به انقلاب اسلامی خدشه وارد کند.

محمدی با تشریح طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که ستاد در حال انجام آن می باشد این است که دستگاه‌های متولی امر با جهاد تبیین این موضوع را به خوبی به مردم اطلاع رسانی و برای آنان روشنگری کنند.

وی افزود: با توجه به این طرح در گام اول دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قوانین بالادستی و شاخص‌های ابلاغی از سوی ستاد در حوزه عفاف و حجاب می‌شوند و پس از آن اماکن عمومی نیز مشمول این تکالیف قانونی خواهند شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران اشاره‌ای به فلسفه قیام امام حسین (ع) داشت و عنوان کرد: باید از فرصت ایام اربعین حسینی نهایت بهره را برده و اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) توسط خطبا و نخبگان برای عموم مردم به ویژه جوانان تبیین شود.

در ابتدای این جلسه نیز علی متولی گزارشی از اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان جویبار ارائه کرد.
با صدور حکمی از سوی آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و ریاست ستاد امر به معروف مازندران، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جویبار برای دو سال دیگر در سمت خود ابقا شد.

راه‌اندازی ۳۰۰ تشکل احیاگر تخصصی امر به معروف در مازندران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =