کد خبر : 308165
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
-

نگین یا زگیل شمال در قائم‌شهر

نگین شمال در دور باطل/درگیری دو شریک دلیل عقب ماندگی ۱۴ساله پروژه‌ شهری

نگین شمال در دور باطل/درگیری دو شریک دلیل عقب ماندگی ۱۴ساله پروژه‌ شهری

پروژه ای که در سال ۸۷ بعنوان نگین شمال کشور کلنگش بر زمین خورد اکنون بعد گذشت ۱۴ سال بعنوان زگیل شهرستان قائم شهر نمایان شده است و در دور باطل برای عدم اجرای پروژه هزار میلیاردی به سر می برد.

به گزارش عصرقائم،نگین شمال سال ۱۳۸۷ بعنوان یکی از مجتمع های تجاری بزرگ در شمال گشور معرفی شد و قرار بود بعنوان نگین قائم‌شهر باشد و سرآغازی برای شکوفایی شهرستان از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و گردشگری که مردم را خوشحال کرده بود.

اتفاقی بزرگ که با زیربنای ۱۲۰ هزار متری در مرکزیت شهر قائم‌شهر متبلور شد تا تمامی کمبودهای آن زمان قائم‌شهر را برطرف کند.

اما اکنون پس از گذشت ۱۴ سال نگین را باید زگیل نامید چراکه نه تنها ضعف‌های شهرستان را برطرف نکرد بلکه خود ضعف بزرگ و المانی از ناکارامدی مدیران شهری شد.

سال‌هاست رفع مشکل این پروژه بعنوان شعار انتخاباتی اعضای شورای شهر و شهرداران ادوار مطرح شده است اما آجری روی آجر گذاشته نشد و اتفاقی برای حل آن رخ نداد.

در ماه‌های اخیر و با رویکار آمدن شورای شهر دوره ششم عزمی جدی برای رفع این مشکل را شاهد بودیم که جلسات و مصوبات مختلفی را در پی داشت.

عزم همگانی مسوولان شهرستانی کلید رفع مشکل نگین شمال

سعید برزگر نائب رئیس شورای شهر و نماینده شورا در پرونده نگین شمال، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مردم قائم‌شهر ۱۴ سال است که چشم انتظار اتمام آن هستند ولی اتفاقی رخ نم‌دهد چراکه برای رفع آن یک عزمی شهرستانی و استانی را می‌طلبد.

وی افزود: رئیس و اعضای شورای تامین شهرستان، نمایندگان مجلس و برخی مسولان استانی باید درکنار ما باشند تا برای دو شریک دیگر شهرداری الزام آور و اجرایی باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر قائم‌شهر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: بنده در جلسه آخر حضور پیدا نکردم چراکه جلسات تکراری و بی‌ثمر زیادی برگزار شد که الزامی برای اجرای مصوبات آن وجود نداشت و باید مقام قضایی ورود کند تا این گره اجرایی این پروژه باز شود.

این مسوول تصریح کرد: ماه‌های اخیر جلسات پشت پرده و بدون اطلاع بنده پیرامون این پروژه برگزار شد که نشان از سهم‌خواهی افرادی خاص در پس این پروژه است.

برزگر به ورود شورای تامین و نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: ۲ شریک دیگر این پروژه با یکدیگر اختلاف دارند و شخص خودشان اصلا درجلسات حضور پیدا نمی‌کنند و نمایندگانی در جلسات می‌آیند که حق امضا و اختیاری ندارند.

برزگر با اشاره به سازه کنونی نگین شمال بیان کرد: برخی از مهندسین به لحاظ فنی سازه کنونی را بدلیل گذشت زمان و نشست خاک کناره و وجود اب در طبقات زیرین تایید نمی‌کنند که باید به آن نیز حتما پرداخت.

شهرداری به دنبال ساخت و اتمام پروژه است

جعفر احمدی‌گرجی رئیس شورای شهر قائم‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اسفند سال ۱۴۰۰ توافقی فی‌مابین شهرداری قائم‌شهر و دو شرکت برج‌آوران و هم‌کوش بعنوان سرمایه‌گذار و شریک در پروژه نگین شمال صورت گرفت تا قدرالسهم شرکا تا اینجای کار در پروژه مشخص شود.

وی افزود: در جلسه اسفند قرار بود ۳ کارشناس قیمت گذاری این پروژه تا اینجای کار را انجام دهند که در پایان کار پروژه هرکس طبق اورده واحدهای صنفی را دریافت کند که متاسفانه در جلسه بعدی نماینده برج آوران حضور پیدا نکرد.

رئیس شورای شهر قائم‌شهر بیان کرد: باتوجه به عدم حضور این شرکت در جلسه قبل، ما به تهران رفتیم تا این مشکل هرچه زودتر برطرف شود و اول هفته در شرکت برج‌آوران حضور پیدا کردیم تا به نتیجه پایانی برسیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: طبق مصوبات گذشته انتظار می‌رفت این جلسه توافق نهایی صورت بگیرد که متاسفانه نماینده برج‌آوران مسیر مذاکره را تغییر داد که ما به این دو شرکت گفتیم دیگر دلیلی بر نشست و جلسه نیست و دادگاه این بار مشخص کننده‌ی این پروژه خواهند بود و جلسه بعدی ما در دادگاه برگزار خواهد شد.

احمدی‌گرجی تصریح کرد: شهرداری با صدور مجوز و دادن زمین همان ابتدا نقدا ۴۰ میلیارد را به شریک خود داد اما متاسفانه هم‌کوش و بعد از ان برج‌آوران دو شرکت شریک این پروژه به تعهدات خود عمل نکردند و گره‌ای کور برای اتمام نگین شمال زدند.

وی به ادامه پروژه توسط شهرداری قائم‌شهر در صورت توافق اشاره کرد و گفت: شهرداری می‌خواهد با جذب پیمانکار و با فروش زمین بخش دیگر پروژه که ساخته نشده است این پروژه را به اتمام برساند تا هرچه زودتر تعیین تکلیف این پروژه ۱۴ ساله مشخص شود.

رئیس شورای شهر قائم‌شهر در مورد اظهار نظر سعید برزگر پیرامون نقص فنی سازه فعلی، بیان کرد: این ادعای مشاور این پروژه بود که مبنای علمی ندارد و با پیگیری مشخص شد این شخص بدنبال طلبی است که از شرکت هم‌کوش دارد و این ادعا کذب است.

در پایان باید گفت مردم قائم‌شهر سال‌هاست منتظر پایان این پروژه هستند که در دور باطلی قرار کرفته و هرسال جلسه‌ای کرفته می‌شود که خروجی در آن نمایان نمی‌شود.

انتظار از مسولان شهرستانی این است که با جدیت به پرونده نگین شمال ورود کنند تا دعوای دو ابر میلیاردر تهرانی شهر قائم‌شهر را چنین به عقب نیاندازد.

گزارش : امیر اسدی.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 11 =