کد خبر : 308173
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
-

کریمی فیروزجایی: حذف معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی مغایر با قانون شناخته شد

کریمی فیروزجایی: حذف معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی مغایر با قانون شناخته شد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که، هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، حذف معلمان مهرآفرین از آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را مغایر قانون تشخیص داد ‌و بر این اساس باید آن‌ها نیز مشمول رتبه‌بندی شوند.

به گزارش عصرقائم، علی کریمی فیروزجایی، درباره سرنوشت بررسی اصلاحات آئین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در هیأت تطبیق مجلس شورای اسلامی، گفت: هیات تطبیق مصوبات مجلس متشکل از حقوقدانان برجسته و باسابقه است. طبق نظر آن‌ها بخشی از آئین‌نامه رتبه‌بندی مغایر قانون تشخیص داده شده و باید اصلاح شود.

وی توضیح داد: بر اساس نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین که در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود، عبارت «اجرای حکم رتبه‌بندی منوط به تکمیل استخدام مطابق قوانین و مقررات خواهد بود»، مغایر قانون تشخیص داده شده و توسط دولت باید به نحوی اصلاح شود که در هیأت مذکور تأیید شود. لذا بر اساس نظر هیات، این‌که آئین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان شامل معلمان طرح مهرآفرین نمی‌شود، مغایر قانون است و باید اصلاح شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره فرآیند اصلاح این آئین‌نامه نیز، گفت: با توجه به این که مغایر قانون بودن این بخش از آئین‌نامه به صورت رسمی از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود، هیأت دولت باید این آئین‌نامه را اصلاح و مجدد برای بررسی به مجلس ارسال کند.

کریمی فیروزجایی: حذف معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی مغایر با قانون شناخته شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =