کد خبر : 308201
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
-

دیپلمات آمریکایی: بایدن تواقف با ایران مطابق با شرایط اروپا را مطلوب می‌داند

دیپلمات آمریکایی: بایدن تواقف با ایران مطابق با شرایط اروپا را مطلوب می‌داند

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی عنوان کرد که دولت بایدن به راه‌حل دیپلماتیک مبتنی بر شرایط طرح شده در پیش‌نویس اتحادیه اروپا برای احیای برجام علاقه‌مند است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اورشلیم پست، تام نیدس، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی روز دوشنبه عنوان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به یائیر لاپید،‌ نخست‌وزیر رژیم صهیسونیستی گفته که ایالات متحده هرگز از دفاع از این رژیم در مقابل ایران دست نخواهد کشید.

نیدس به نقل از بایدن گفت: ما هرگز دست اسرائیل را نخواهیم کشید. ما از تهدید ایران آگاهیم.

به گفته این سفیر، رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تعهد خود مبنی بر عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را به لاپید تکرار کرده است.

نیدس در رابطه با مذاکرات وین بر سر احیای برجام گفت: دولت به راه‌حل دیپلماتیک علاقه دارد اما راه‌حلی که مبتنی بر شرایط طرح شده در پیش‌نویس اتحادیه اروپا باشد.

وی ادامه داد: موضع ما آشکار است. ما به موضع اسرائیل نیز گوش می‌دهیم. برای مثال عدم خروج سپاه پاسداران از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا را درنظر بگیرید.

نیدس در رابطه با سفر دیوید بارنیا، رئیس موساد به واشنگتن برای مذاکره درخصوص توافق هسته‌ای با ایران هم گفت: ما می‌دانیم برخی اسرائیلی‌ها مخالف توافق هستند. آن‌ها به طور مداوم با ما در ارتباط هستند. وی (بارنیا)می‌تواند به آمریکا بیاید و با همگی دیدار کند.

ندیس در ادامه عنوان کرد که آمریکا اجازه نخواهد داد توقف بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص منشا اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام نشده ایران وارد توافق شود.

آمریکا و ایران در مدت اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.
این پیش‌رفت‌ها در مدت اخیر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشته و درباره انجام شدن توافق احتمالی ابزار نگرانی کرده‌اند.

بنا به گفته مقامات غربی درحالی که واشنگتن و تهران درحال بررسی پیشنهادات اتحادیه اروپا و نقطه نظرات یکدیگر برای احیای برجام هستند، دولت رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می کند که بر موضع آمریکا در این پرونده تاثیر بگذارد.

این گزارش‌ها می‌افزاید، واشنگتن قرار است در مقابل امضای توافق هسته ای با ایران و بازگشت به برجام، امتیازات و بسته جبرانی امنیتی در اختیار تل آویو قرار بدهد و تاکید می‌کند گفت‌وگوها درخصوص این بسته هنوز رسمی نشده است اما به محض امضای توافق هسته‌ای، این “امتیازات جبرانی” هم علنی خواهد شد.

دیپلمات آمریکایی: بایدن تواقف با ایران مطابق با شرایط اروپا را مطلوب می‌داند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 8 =