کد خبر : 308063
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
-

قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت؛ اما دلار در اوج ماند

قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت؛ اما دلار در اوج ماند

قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت اما به سمت سومین افت هفتگی متوالی پیش رفت زیرا داده‌های حاکی از اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات‌متحده، احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را برای مدت طولانی‌تری تقویت می‌کند و دلار را نزدیک به اوجش در روزهای اخیر نگه می‌دارد.

به گزارش عصرقائم، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه به وقت شرقی با ۱.۵ درصد افزایش به ۱۶۹۹ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۷۰۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار اندکی از اوج ۲۰ ساله کاهش یافته، در جلسه قبل فاصله داشت و در مسیر سومین افزایش هفتگی متوالی قرار داشت.

انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی بزرگ به تشدید سیاست‌های پولی تهاجمی برای مهار تورم بالا ادامه دهند اما همچنین ترس از کند شدن رشد اقتصادی را تشدید می‌کند.

اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، ضعف مداوم در ماه گذشته در بازار املاک و بخش تولید چین، خطرات را برای بهبود مصرف‌کنندگان عمده طلا که قبلاً به دلیل اختلالات ناشی از محدودیت‌های گسترده کووید تهدید می‌شود را مجدداً افزایش داده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷.۸۳ دلار رسید، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۸۲۹.۸۷ دلار و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۰۱۸ دلار و ۶۳ سنت رسید.

قیمت طلای جهانی اندکی بالا رفت؛ اما دلار در اوج ماند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =