کد خبر : 307924
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
-

۳۰۰ هزار نفر در مازندران هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند

۳۰۰ هزار نفر در مازندران هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال بیش از ۳.۵ میلیون نفری مازندران فاقد هیچ‌گونه بیمه‌ای هستند.

به گزارش عصرقائم، محمد ابراهیمی در نشست خبری هفته دولت با اصحاب رسانه، اظهار کرد: مشمولان عضویت در صندوق، ساکنان دایمی روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان ساکن در شهرها، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل‌ونقل بار و مسافر، کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و مشاوره‌ای، کارکنان نظام دامپزشکی و شاغلان فصلی هستند.

وی افزود: تا سال ۸۳ کارکنان دولت نیروهای مسلح و کارگران دارای بیمه اجتماعی بودند و در ادامه حقوق بازنشستگی و مستمری دریافت می‌کردند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران، خاطرنشان کرد: این بیمه ایجاد شده چون فاقدین بیمه از یارانه دولت بهره‌مند شوند و دولت کارفرمای آنان است و تنها یک سوم حق بیمه را بیمه شدگان پرداخت می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: امسال سهمیه یارانه  اختصاص یافته به مازندران بالغ بر ۳۳ هزار نفر است.

ابراهیمی بیان کرد: ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال بیش از ۳.۵ میلیون نفری مازندران فاقد هیچ‌گونه بیمه‌ای هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد اعضای بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با افزایش ۱۲ درصدی در  دولت سیزدهم به ۱۳۴ هزار و ۶۳۹ نفر رسیده که تعداد بیمه شدگان فعال مازندران حدود ۸۳ هزار نفر است که در مقایسه با ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به ۱۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران، گفت: میزان وصول حق بیمه در مازندران به بیش از ۸۷ میلیارد ریال در ماه رسید که این رقم در ابتدای این دولت بالغ بر ۴۰ درصد افزایش یافت.

این مسئول اعلام کرد: برای نخستین‌بار در کشور، قالیبافان استان مازندران به‌عنوان پایلوت تحت پوشش بیمه عشایری قرار گرفتند که جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

ابراهیمی تاکید کرد: خرید خدمت سربازی در بیمه عشایری مصوب شده است و در دستور کار برای ابلاغ و اجرایی قرار دارد که امیدواریم تا پایان امسال محقق شود.

وی افزود: مبلغ مستمری پرداختی به مستمری بگیران صندوق تا پایان تیرماه امسال، ۱۷۴ میلیارد ریال است.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران، تصریح کرد: به مناسبت هفته دولت فراخوان دریافت کارگزاری را برای  شهرهای نوشهر، چالوس، رامسر، گلوگاه، سوادکوه، بابلسر، فریدونکنار، ساری، میاندرود و آمل اعلام کردیم که متقاضیان تا پایان شهریورماه فرصت  دارند تا درخواست خود را  ارسال کنند.

ابراهیمی مطرح کرد: خبرنگاران مازندرانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با پرداخت ماهانه ۱۳۰ هزار تومان به عضویت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بیایند و از خدمات دولت در این بخش، بهره‌مند شوند.

۳۰۰ هزار نفر در مازندران هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند/پرداخت ۱۷۴ میلیارد ریال به مستمری بگیران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =