کد خبر : 316759
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
-

حل اختلافات ملکی اراضی زراعی با اجرای کامل حدنگاری

حل اختلافات ملکی اراضی زراعی با اجرای کامل حدنگاری

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه موانعی در اجرای کامل قانون حدنگار در استان وجود دارد که عدم استقبال کشاورزان یکی از مهم ترین آن است؛ گفت: اگر قانون حدنگاری با همکاری مردم به موقع انجام شود بسیاری از منازعات ملکی بین کشاورزان مرتفع خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه حفظ حقوق بیت المال، اظهار کرد: از زمان تصویب قانون حد نگاری و مکلف شدن سازمان ثبت اسناد برای صدور سند مالکیت برای کل کشور که شامل اراضی ملی، کشاورزی و بافت شهری می‌شود، اقداماتی خوبی در چند سال اخیر در اجرای این قانون دراستان صورت گرفته است.

وی افزود: اما  یکی ازمهم‌ترین بخش‌های آن که اراضی کشاورزی است با موانعی روبه رو است و متاسفانه مورد استقبال خوب کشاورزان استان قرار نگرفته است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران، با بیان اینکه مرحله مهم  در اجرای طرح حدنگاری مربوط به اراضی کشاورزی است؛ خاطرنشان کرد: لذا از این لحاظ که اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی برپایه تقاضای کشاورزان است از کشاورزان می‌خواهیم تا برای تسریع در تثبیت مالکیت‌ها و پیشگیری از اختلافات ملکی، تقاضای خود را به دستگاه‌های متولی اعم از سازمان ثبت اسناد و املاک و جهاد کشاورزی ارائه دهند.

اکبری ادامه داد: مقرر شد جهاد کشاورزی استان، بسته‌های تشویقی برای کشاورزان درنظر بگیرد و سازمان ثبت نیز همراهی لازم را داشته و تا جایی که مقدور باشد مساعدت لازم از جهت مالی را نسبت به کشاورزان اعمال کند.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: اختلافات ملکی، از مهم‌ترین مسایل مبتلا به استان است که اگر قانون حدنگاری با همکاری مردم  به موقع انجام شود یکی از فواید اجرای آن و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، برطرف شدن بسیاری از منازعات و اختلافات بین کشاورزان در بحث مالکیت است که نتیجه آن کاهش ورودی پرونده به محاکم دادگستری است.

حل اختلافات ملکی اراضی زراعی با اجرای کامل حدنگاری
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + بیست =