کد خبر : 306714
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
-

آیا می‌دانید وکیل جرایم اقتصادی کیست؟

آیا می‌دانید وکیل جرایم اقتصادی کیست؟

لازم است پیش از پرداختن به موضوع وکیل جرایم اقتصادی و این که وکیل این‌گونه جرایم به چه وکلایی گفته می‌شود و وظیفه اصلی آنان چیست. شرح مختصری در مورد جرایم اقتصادی داشته باشیم. به طور کلی به فعالیت‌های صنعتی و حرفه‌ای و تجاری گفته می‌شوند که بدونه در نظر گرفتن قانون و مقرراتی که در رابطه با آنها وجود دارد از طرف افراد سودجو برای رسیدن به سودهای نجومی و کلان انجام می‌گیرند.

به گزارش عصرقائم،  به نقل از لایحه، سوال اینجا است که وکیل جرایم اقتصادی چه کسی است؟ آیا وکیل متخصص جرایم اقتصادی می‌تواند شما را در پیگیری پرونده‌های اقتصادی خود یاری کند؟

در واقع اشخاصی که مرتکب جرایم اقتصادی می‌شوند به اشکال سازمان یافته و کاملا حرفه‌ای عمل می‌نمایند. به صورتی که پیدا کردن سر منشاء آن‌ها و همچنین متهم کردن آنها بسیار سخت خواهد بود. بنابراین وکلایی که به عنوان وکیل متخصص جرایم اقتصادی فعالیت می‌کنند باید دارای علم و سواد کافی در زمینه حقوقی بوده و از لحاظ دفاع از موکل خود باید دارای مهارت کافی باشند. افرادی که این نوع جرایم را مرتکب می‌شوند. اخلال‌گران و مخلان اقتصادی می‌نامند که طبق قانون مجرم بوده و سزاوار مجازات می‌باشند. بنابراین وکیل جرایم اقتصادی باید توانایی رویارویی با این افراد را داشته باشد.

وکیل جرایم اقتصادی به چه کسی اطلاق می‌شود؟

آیا می‌دانید وکیل جرایم اقتصادی کیست؟

وکیل جرایم اقتصادی جزء وکلای پایه یک دادگستری می باشد که در پرونده‌های زیادی که مربوط به جرایم و کلاهبرداری های اقتصادی بوده اند شرکت داشته و به عنوان وکیل مدافع و در مقام دفاع از شاکی و یا متهم کار وکالت را انجام داده است. وکیل جرایم اقتصادی به دلیل تجربه کافی که طی سالیان متمادی آن را به دست آورده است بهترین گزینه برای سپردن پرونده‌های اقتصادی است.

راه کارهایی که وکیل جرایم اقتصادی برای حل پرونده‌های مربوطه به کار خواهد بست؟

وکیل جرایم اقتصادی در اولین اقدام، پرونده مربوطه را به طور کامل مطالعه کرده تا در جریان تمامی موارد و مسائل آن قرار بگیرد. سپس با مطالعه‌ای کلی خود را در جریان اخبار اقتصادی و مصوبه‌ها و تبصره‌ها و مواد قانونی جدید که در رابطه با موضوعات اقتصادی وضع شده‌اند قرار خواهد داد. به زبان ساده‌تر خود را به روز رسانی خواهد کرد. سپس با تکیه بر دانش و علم خود و همچنین اطلاعات به روز شده‌ای که کسب کرده است رسیدگی به پرونده را آغاز خواهد کرد.

مهارت‌هایی که یک وکیل جرایم اقتصادی باید داشته باشد؟

آیا می‌دانید وکیل جرایم اقتصادی کیست؟

در درجه اول یک وکیل جرایم اقتصادی باید دارای مهارت منحصر به فردی در زمینه مسائل و دفاعیه‌های حقوقی باشد. زیرا این گونه جرایم جزء جرایم خاصی هستند که شرایط خاصی را نیز دارا می‌باشند. افرادی که مرتکب جرایم اقتصادی می‌شوند معمولا افرادی با نفوذ و البته باهوش هستند که آشنایی زیادی با راه‌های فرار از قبول مسئولیت دارند. بنابراین لازم است وکیل جرایم اقتصادی که در این زمینه فعالیت می‌کند دارای شجاعت لازم بوده و باهوش و ذکاوت خود بتواند در مواقع حساس راه‌های فرار این مجرمان را سد نموده و با استفاده از قانون و مفاد آن این افراد را به دام بیاندازد.

آیا می‌دانید وکیل جرایم اقتصادی کیست؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =