کد خبر : 305746
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
-

پلوسی برای سفر به تایوان دنبال همسفر است

پلوسی برای سفر به تایوان دنبال همسفر است

به گفته یک مقام، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دیگر اعضای کنگره هم خواسته است تا در سفر برنامه‌ریزی شده او به تایوان همراهی‌اش کنند.

به گزارش عصرقائم، شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از یک دستیار شاغل در کنگره گزارش داد که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از دیگر اعضای کنگره از جمله گرگوری میکز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی این مجلس هم خواسته است تا در سفر به تایوان در کنار او باشند.

مایکل مک‌کال، عضو جمهوری‌خواه ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم برای سفر به تایپه دعوت شده، اما سخنگوی او به وب‌سایت خبری هیل گفت که او به دلیل یک تعهد قبلی قادر به انجام آن نیست.

به گفته سخنگوی مک‌کال، این نماینده کنگره از اینکه نمی‌تواند در این سفر همراه پلوسی باشد، ناراحت است. او گفت: مک‌کال معتقد است که رئیس مجلس نمایندگان یا هر مقام آمریکایی دیگری، اگر که بتواند باید قادر باشد که به تایوان برود.

به دلایل امنیتی، اطلاعات اندکی از برنامه سفر پلوسی و اعضای کنگره آمریکا منتشر می‌شود. دفتر پلوسی رسما انجام این سفر را تایید نکرده، اما رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی درباره این سفر صحبت کرد.

وزارت امور خارجه چین هم به این سفر احتمالی پرداخته و گفته است که چنین دیداری از سوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا “خط قرمز چین را به چالش خواهد کشید و با اقدامات متقابل قاطعانه مواجه خواهد شد.

پلوسی برای سفر به تایوان دنبال همسفر است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 5 =