کد خبر : 305748
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
-

همکاری دو شرکت خودروساز کره‌ای برای کاوش روی ماه

همکاری دو شرکت خودروساز کره‌ای برای کاوش روی ماه

دو شرکت خودروساز کره‌ای هیوندای موتور و کیا، به تازگی قراردادی را به منظور توسعه ابزارهایی برای کاوش در ماه و فضا امضا کرده‌اند.

به گزارش عصرقائم،  در تلاش برای کشف بهتر سطح ماه، دو شرکت خودروساز هیوندای موتور و کیا، قراردادی را به منظور توسعه ابزاری برای کاوش روی ماه امضا کردند. دو شرکت مذکور، این قراردادهای تحقیقاتی مشترک را با شش موسسه تحقیقاتی کره‌ای امضا کردند و یک نهاد مشورتی نیز برای توسعه راه‌حل‌های حرکتی برای اکتشاف روی سطح ماه تشکیل دادند.

انتظار می‌رود این همکاری در اوایل ماه اوت آغاز شود. در آن زمان این نهاد مشورتی جزییات وسایل نقلیه اکتشافی ماه را توصیف خواهد کرد. شرکت‌های هیوندای موتور و کیا نیز با فناوری‌های حرکتی خود، از راه‌حل‌های این نهاد مشورتی حمایت خواهند کرد.

این خبر پس از آن که کره در ماه گذشته یک موشک تولید داخل را با موفقیت پرتاب کرد، اعلام شد.

همکاری دو شرکت خودروساز کره‌ای برای کاوش روی ماه

ساخت وسیله نقلیه‌ای برای کاوش روی سطح ماه، چالش‌های زیادی را به همراه خواهد داشت، زیرا هیچ هوایی در آنجا وجود ندارد و دمای هوا بسیار نامساعد است و علاوه بر این موارد، سطح ماه دارای دهانه‌های برخوردی بی‌شماری است که این موضوع، حرکت سطح‌نشین‌ها روی سطح ماه را سخت می‌کند. مشکل بزرگی که فضانوردان در اولین مأموریت سرنشین‌دار ماه با آن مواجه بودند، غبار ماه بود چراکه آنها از ذرات تیز و ساینده تشکیل شده‌اند.

هیوندای موتور و کیا همچنین در زمینه طراحی و تفسیر نرم‌افزار و سخت‌افزار، فناوری پاسخ به محیط فضایی و تجهیزات ویژه برای انجام مأموریت‌های اکتشافی ماه نیز بایکدیگر همکاری خواهند کرد.

همکاری دو شرکت خودروساز کره‌ای برای کاوش روی ماه

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + هفت =