کد خبر : 305561
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
-

آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه‌های حجمی در تهران

آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه‌های حجمی در تهران

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز پویش زیبانویسی هنری روی سازه های حجمی شهر متناسب با حال و هوای ایام محرم خبر داد.

به گزارش عصرقائم، مجید قادری با اعلام این خبر گفت: سازمان زیباسازی با انتشار فراخوانی از هنرمندان و نقاشان دعوت کرد تا آثار خود با موضوع ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به دبیرخانه این سازمان ارسال کنند. بر این اساس ۵۰۰ اثر برگزیده توسط هیات داوران به عنوان آثار نهایی انتخاب شد و این هنرمندان هم اکنون در حال کار در عمارت عین الدوله و چند نقطه شهر برای آماده سازی فضای شهر پیش از فرارسیدن ایام محرم هستند.

وی ادامه داد: هنرمندان گردهم آمده و به ارائه آثار خود پرداختند به طوری که مقرر شد تا آثار آن‌ها در قالب پویش کالیگرافی (زیبا نویسی هنری) در ایام محرم به معرض نمایش عمومی و عزاداران حسینی درآید.

قادری با اشاره به اینکه این برنامه برای نخستین بار در سطح شهر اجرا می‌شود، افزود: در واقع برای نخستین بار، ذکر نام اهل بیت و اصحاب و یاران امام حسین (ع) و همچنین ادعیه و روایت این ایام به صورت المان‌های حجمی در سطح شهر و در ابعاد ۲.۵ در ۸۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه بسیاری از این آثار در اماکن و محله‌هایی که مردم برای عزاداری تجمع می‌کنند به نمایش در خواهد آمد، یادآور شد: این اذکار و اسامی اهل بیت (علیهم السلام)، اصحاب و یاران امام حسین (ع) و نیز جملات و عبارات مرتبط با عاشورای حسینی، روی بدنه تیغه‌ها و همچنین محل تجمعات مردمی حک خواهد شد.

بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، به گفته قادری، هدف از اجرای این پویش هنری، دعوت از اقشار مختلف هنرمند و ترغیب شهروندان و علاقه مندان به این حوزه برای ارائه توانمندی‌های خود در قالب هنر و زنده نگهداشتن فرهنگ و نهضت عاشورا است. اقداماتی که با اجرای آن، جلوه های اثرگذار دیگری از این ایام ماندگار تاریخی در قالب هنر برای مردم نمایش داده شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 11 =